امام جمعه بجنورد گفت: انقلاب ما انقلابی فرهنگی بود ولی متأسفانه بودجه بسیار ناچیزی به امور فرهنگی تخصیص داده می‌شود و باید مسئولان در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۶۰۸۳۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ 20 May 2018

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در دیدار رئیس و جمعی از کارکنان آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران بجنورد، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های بارز آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، کاربردی بو دن و فنی بودن آن‌ها است.

امام‌جمعه بجنورد، با اشاره به نقش به سزای دانشگاه‌ها در توسعه کشور، افزود: دانشگاه‌ها باید دانشجویان را به سمت تولید و صنعت و ایجاد اشتغال هدایت کنند و لازم است تفکر جوانان نسبت به مدرک‌گرایی عوض شود.

وی خاطرنشان کرد: خروجی دانشگاه‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای مستقیماً می‌توانند وارد بازار کار و اشتغال شوند و این‌یکی از خصوصیات بسیار خوب این‌گونه دانشگاه‌ها است.

یعقوبی تصریح کرد: دانشگاه‌های و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای که به آموزش مهارت‌های موردنیاز جامعه می‌پردازند می‌توانند بار ایجاد اشتغال را از دوش دولت‌ها بردارند.

وی در ادامه افزود: آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای منشأ خدمات و اشتغال جوانان هستند و می‌توانند در امر پرورش مدیران توانمند آینده کشور مؤثر باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: هدایت موقوفات خیران به سمت دانش و علوم کاربردی باید موردنظر مسئولان باشد تا بتوان زمینه‌های ارتقاء آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای را دوچندان کرد.

وی تأکید کرد: ساخت نمازخانه و حضور روحانی برای برپایی نماز و پاسخگویی به مسائل دینی و اعتقادی در آموزشکده فنی و حرفه‌ای بجنورد، برای جلوگیری از آسیب‌های مختلف و ایجاد امنیت، امری ضروری است.

یعقوبی افزود: انقلاب ما انقلابی فرهنگی بود ولی متأسفانه بودجه بسیار ناچیزی به امور فرهنگی تخصیص داده می‌شود و باید مسئولان در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار