مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی با اشاره به بارندگی های هفته گذشته در استان گفت: این بارندگی ها تاثیر چندانی در افزایش حجم آب ذخیره شده در مخزن سدهای استان نداشته است.
کد خبر: ۶۰۸۹۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ 21 May 2018

سید ابراهیم علوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: هفته گذشته سه میلیون مترمکعب آب وارد مخزن سد شیرین دره شد که 2 میلیون مترمکعب از این میزان، رهاسازی شد.
وی گفت: به هنگام ورود سیلاب به مخزن سد، برای جلوگیری از رسوب گذاری و کاهش عمر مفید آن، بخشی از آب ذخیره شد از طریق باز شدن دریچه های تحتانی، رها سازی می شود تا گل و لای و رسوب خارج شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی میزان آب ذخیره سازی شده در مخزن سدهای این استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 20 میلیون مترمکعب کاهش دارد.
وی گفت: اکنون 64 میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای استان ذخیره است که این میزان معادل 28 درصد از حجم این مخازن است.
وی تصریح کرد: اردیبهشت سال گذشته 84 میلیون مترمکعب آب در مخزن سدهای استان ذخیره بود.

* 72 درصد از حجم سدهای خراسان شمالی خالی است
علوی اظهار داشت: اکنون 72 درصد از حجم 226 میلیون مترمکعبی سدهای استان خالی است.
وی با اشاره به اینکه وضعیت ذخیره آب در سدهای استان مناسبت نیست گفت: بهترین وضعیت مربوط به مخزن سد شیرین دره است بطوریکه 79 درصد از مخزن این دریاچه پر است.
علوی اظهار داشت: اکنون سد بارزو در شیروان تنها معادل 4 درصد از حجم مخزن، آب ذخیره دارد و 93 درصد از حجم سد بیدواز در اسفراین، 81 درصد از حجم سد چری و 83 درصد از حجم سد سومبار خالی است.

* بارندگی ها تاثیری در حجم آب سدها نداشت
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالیمدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: هفته گذشته، میزان ورودی آب به مخازن سایر سدهای استان کمتر از یک میلیون مترمکعب بوده است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد و 88 درصد از منابع آبی استان در بخش کشاورزی مصرف می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار