در کارگروه تخصصی امور اقتصادی مطرح شد؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی در تازه ترین نشست کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان بر ورود بخش خصوصی به منظور توسعه شهرک های گلخانه ای تاکید کرد.
کد خبر: ۶۰۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵ 21 May 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مجید پورعیسی در این نشست اظهار داشت: در حال حاضر سه شهرک گلخانه ای در شهرستان های مانه و سملقان و اسفراین در حال ساخت است که برای تامین و تجهیز زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز نیازمند اعتبار هستند بنابراین سیاست اولیه استان تکمیل و توسعه این شهرک هاست.
وی با بیان این که بخش عمده عملیات احداث زیرساخت شهرک های کشاورزی با منابع اعتباری دولت انجام می گیرد، افزود: طی نامه ای ظرفیت های استان در حوزه شهرک های گلخانه به سازمان برنامه و بودجه کشور برای دریافت اعتبار مورد نیاز تامین زیرساخت های شهرک های گلخانه ای ارائه شود و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از محل اعتبارات فنی اعتباری این اعتبارات را تامین کند.
وی ادامه داد: سیاست استان برای تعریف پروژه های جدید در حوزه شهرک های گلخانه ای در دیگر شهرستان ها باید تاکید بر ورود بخش خصوصی باشد و در ادامه اگر این طرح مورد اقبال بخش خصوصی قرار نگیرد، باید طی نشستی با فرمانداران، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شرکت شهرک های کشاورزی استان سیاست های جدید اتخاذ شود.
پورعیسی تصریح کرد: برای ایجاد رقابت بین شهرستان ها برای تعریف پروژه های جدید شهرک های گلخانه ای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تامین زیرساخت ها برای شهرستانی که اعتبار مورد نیاز مطالعه کارشناسی طرح را دیده باشد، در اولویت قرار دهد.
در ادامه این نشست، طرح فرهنگی گردشگری تابستانه کیش با محوریت موضوع فرش از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارائه شد که پورعیسی در خصوص آن بیان داشت: جزئیات نحوه اجرا و اعتبارات مورد نیاز با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی تعیین و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای بررسی نهایی و ارائه در شورای برنامه ریزی و توسعه ارسال شود.
گزارش مصوبات نشست های گذشته کارگروه تخصصی امور اقتصادی در شهرستان های فاروج و مانه و سملقان از سوی فرمانداران این شهرستان ها ارائه شد که معاون امور اقتصادی استاندار تاکید کرد: تا دو هفته آینده برنامه اجرایی طرح گردشگری مرز و اشتغال مرزی از سوی سازمان میراث فرهنگی و اداره کل کار استان ارائه شود.
پورعیسی هم چنین خطاب به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تاکید کرد: گام اول این سازمان باید تامین تجهیزات و ساختمان های اداری در شهرستان ها باشد چرا که این اقدام نوعی سرمایه گذاری است.
پورعیسی رسیدگی به مشکلات و چالش های شهرستان راز و جرگلان را بار دیگر مورد تاکید قرار داد و گفت: دستگاه های اجرایی اهتمام لازم را به این امر داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار