استاندار خراسان شمالی:
استاندار خراسان شمالی گفت:با توجه به این که وجود سازمان های مردم نهاد حوزه مبارزه با مواد مخدر می تواند گام مهمی برای حل مشکلات این حوزه به شمار آید، بنابراین تعداد آن ها افزایش یابد.
کد خبر: ۶۱۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 23 May 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از  روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در دومین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاری اظهار داشت:تا زمانی که نبود نشاط اجتماعی در بین مردم و فقر مطلق وجود داشته باشد، مباحث مرتبط با مبارزه با مواد مخدر نهادینه نمی شود.
وی در ادامه سخنان خود نهادینه کردن مبارزه با مواد مخدر را منوط به افزایش سطح درآمد سرانه مردم ، افزایش اشتغال و تزریق نشاط اجتماعی دانست و افزود:با هدفگذاری عملیاتی در کنار امور فرهنگی همچون افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد در این حوزه و کاهش 25 درصدی اعتیاد می توان اقدامات موثری را انجام داد.
صالحی تصریح کرد:درسخنان رسمی خود هرگز لفظ استان محروم را به کار نبرده ام زیرا شاهد توانمندی های بسیاری در حوزه های مختلف هستیم.
وی با بیان این که یکی از توانمندی های بالقوه استان اجرای طرح های خوبی در بخش انرژی خورشیدی است، افزود:310 مگاوات قرارداد در حوزه انرژی خورشیدی در استان به ثبت رسیده که 30 مگاوات آن در دست اجراست و 10 مگاوات نیز تا قبل از آغاز هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.
صالحی کاهش نرخ رتبه بیکاری استان در کشور،کسب رتبه نخست در نرخ مشارکت اقتصادی و کاهش ضریب جینی را از اهم قوت های استان برشمرد و خاطرنشان کرد: پایین بودن درآمد سرانه استان نسبت به میانگین کشوری یک ضعف محسوب می شود و این در حالیست که تسهیلات اشتغالزایی خوبی برای حل این مشکل تعریف شده است.
وی بیان کرد:آمادگی داریم تا در بخش های مختلف به افزایش درآمد، ریشه کنی فقر و ایجاد نشاط اجتماعی بپردازیم و این مهم با همراهی و کمک تمام دستگاه های اجرایی محقق می شود.
وی با تاکید بر این که حضور مخالفان، منتقدان و حامیان موجب حرکت به سمت توسعه استان می شود، اظهار داشت:اختلافی به معنای حل اختلاف با کسی نداریم و طبیعی است تا شاهد نظرات متفاوت دیگران باشیم اما در نهایت هدف همه مدیران باید گام برداشتن در مسیر توسعه باشد.
در ادامه این جلسه، آیت الله سید احمد حسینی خراسانی عضو خبرگان رهبری خراسان رضوی نیز گفت:خراسان شمالی منطقه سرزمین استعدادهای ناشکفته است که حمایت های مسئولان این استان می تواند بستر شکوفایی این استعدادها را فراهم کند.
وی افزود:اگر مهار و کنترل پدیده اعتیاد انجام شود، یک توفیق بزرگ برای مسئولان خراسان شمالی خواهد بود و این مهم تنها با برنامه ریزی ویژه ای محقق می شود.
در این نشست، مسئولان کمیته های حوزه مقابله با عرضه و ورود مواد مخدر،توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد،حوزه درمان و حمایت های اجتماعی، عملکرد و اعتبارات مرکز ماده 16 به بیان گزارش عملکرد خود در سال گذشته پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار