معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی خبر داد
معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی از خسارت ۲۵۶ میلیارد ریالی سیل به بخش‌های مختلف استان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴ 23 May 2018

محسن لعل قادری امروز در مصاحبه با خبرنگاران در بجنورد با اشاره به برآورد خسارت‌های واردشده از سیل هفته گذشته خراسان شمالی اظهار کرد: تقریباً در همه شهرستان‌ها این بارش و خسارت بوده و آسیب‌هایی در حوزه‌های راه و شهرسازی، آب و فاضلاب روستایی، حوزه کشاورزی و منازل مسکونی واردشده است.

وی میزان خسارت‌های برآورد شده را درمجموع ۲۵۶ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: برآورد متولیان در حوزه راه و تأسیسات زیر بنایی خسارت ۸۳ میلیارد ریالی و در حوزه کشاورزی در بخش‌های باغی، زراعی، دامی و انبارها برآوردی بیش از ۱۷۳ میلیارد ریال خسارت را نشان می‌دهد.

معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی، بیشترین آسیب را در شهرستان راز و جرگلان عنوان و شهرهای شیروان و مانه و سملقان را به ترتیب در رده‌های بعدی بیشترین خسارت بیان کرد.

وی در پایان با تشریح فرآیند تخصیص اعتبارات برای جبران این خسارت‌ها اظهار کرد: پس از تأیید برآوردهای کارشناسی شده، میزان خسارت به مدیریت بحران کشور ارسال می‌شود و با تأیید وزیر کشور، میزان خسارات برای تأمین اعتبار در هیات دولت مطرح و در صورت تصویب فرآیند اداری برای تخصیص و جذب آن انجام می‌شود.

گفتنی است طی دهه آخر اردیبهشت‌ماه، خراسان شمالی شاهد بارش باران و تگرگ بود که علاوه بر شادی کشاورزان و مردم خسارت‌هایی نیز ناشی از جاری شدن سیل ایجاد کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار