استاندار خراسان شمالی:
استاندار و رئیس شورای تأمین استان خراسان شمالی گفت: دولت و ملت ما متحد و یکپارچه پشت سر رهبری معظم انقلاب در برابر زیاده خواهی آمریکا یک نه بزرگ می گویند و برای ساختن ایرانی آباد، آزاد و سربلند تلاش می کنند.
کد خبر: ۶۱۰۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ 23 May 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی چهارشنبه در صبحگاه مشترک یگان های منتخب نظامی و انتظامی استان که در آستانه سالگرد آزادسازی خرمشهر در پادگان ارتش بجنورد برگزار شد، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید برای برجام با آمریکا یا بدون آن و حتی برای اداره کشور بدون برجام برنامه دارد و همان طور که با هدایت های رهبر انقلاب در این سال ها اقتصاد بدون نفت و اقتصاد مقاومتی را در حال تجربه هستیم، برای مدیریت کشور حتی بدون برجام هم تمهید لازم را خواهیم داشت.
استاندار با اشاره به حوادث و رویدادهای مهم سال های نخست پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: درایت و تیزهوشی حضرت امام(ره) باعث شد که توطئه انحلال ارتش شکست بخورد و ایشان با نامگذاری روز ارتش و تثبیت آن در فروردین 58 و سپس نامگذاری روز پاسدار در تیرماه و اعلام روز بسیج مستضعفین در آذرماه همان سال، پایه های دفاعی ایران اسلامی را مستحکم کرد.
صالحی از ارتش و سپاه به عنوان دو بال نظام جمهوری اسلامی یاد کرد که با کمک قابلیت های دفاع مردمی در قالب بسیج، به پیروزی در جنگ تحمیلی منتج شد. وی گفت: با وجود دسیسه های داخلی و خارجی و ترور مقامات ارشد کشور در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب به خصوص سال 60، با رهبری داهیانه امام خمینی(ره) و تزریق روحیه به مردم شرایطی به وجود آمد که توانستیم در برابر تمام کفر مقاومت کنیم و در سوم خرداد سال 61 هم فتح خرمشهر به وقوع پیوست که به تعبیر حضرت امام(ره) خرمشهر را خدا آزاد کرد و در ادامه نیز 8 سال جنگ تحمیلی را به گونه ای پیش بردیم که حتی یک وجب از خاک ایران به دشمن واگذار نشد.
امیر سرتیپ گل گلی ارشد نظامی ارتش در استان و فرمانده تیپ 130 شهید دلجویان هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی به ویژه 3 هزار شهید خراسان شمالی و 727 شهید ارتش در استان تصریح کرد: در سی و ششمین سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان از یاد نمی بریم که آن چه عامل این پیروزی شد، هدایت های حضرت امام(ره)، وحدت نیروها و رشادت های بی بدیل فرزندان ملت و پشتیبانی عظیم مردمی از جبهه ها بود.
این مراسم با بیان خاطرات ناخدا صمدی از پیشکسوتان ارتش و عضو نیروهای مدافع و تکاوران دریایی خرمشهر، و تجلیل چند پیشکسوت و خانواده شهدای گرانقدر ادامه یافت./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار