مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: 22 میلیارد و 510 مییلون ریال تسهیلات از ابتدای امسال تاکنون به پرورش دهندگان ماهی در این استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۶۱۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ 26 May 2018

محمدعلی مصباحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این تسهیلات به 71 نفر از تولید کننده این عرصه پرداخت شده است اظهار داشت: این تسهیلات از محل اعتبارات بانک سینا و صندوق توسعه ملی است.
وی با بیان اینکه تسهیلات پرداختی با کارمزد 8 درصد و بالاتر و بازپرداخت پنج ساله است گفت: ارزان بودن قیمت ماهی، گران بودن آذوقه و هزینه حقابه از اصلی ترین مشکلات آبزی پروران این استان است.
مصباحی با بیان اینکه قیمت ماهی قزل آلا در این استان نسبت به استان های دیگر بسیار پایین است افزود: سرانه مصرف ماهی در خراسان شمالی در مقایسه با میانگی کشوری کم تر است که این خود باعث پایین بودن قیمت ماهی شده است.
مصباحی اظهار داشت: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم ماهی قزل آلا در این استان 115 تا 130 هزار ریال است که در سایر استان ها بیش از این میزان می باشد.
سرانه مصرف آبزیان در کشور 12 و نیم کیلوگرم است که این میزان در استان خراسان شمالی به ازای هر نفر هفت کیلوگرم در سال است.
بیشترین مزرعه و تولید پرورش ماهی در شهرستان شیروان و کمترین تولید ماهی استان در شهرستان راز و جرگلان است.
خراسان شمالی 80 استخر پرورش ماهی سردآبی و 95 استخر گرمابی دارد.
در استان 863 هزار نفری خراسان شمالی 6 هزار و 250 منبع آبی شامل رودخانه، چشمه، قنات و سد وجود دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار