معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:
در تازه ترین نشست کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی استان که با حضور روسای اتحادیه ها و دستگاه های نظارتی برگزار شد، راهکارهایی برای مدیریت افزایش قیمت ها در بازار اتخاذ شد و این در حالیست که یکی از تاکیدات مهم معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در این نشست، توجه به سازوکارهای علم اقتصاد به جای برخورد صرف قهرآمیز برای کنترل قیمت ها و تعامل با اصناف بود.
کد خبر: ۶۱۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴ 27 May 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مجید پورعیسی در کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی استان، لزوم همکاری اصناف در مدیریت بهینه برای کنترل قیمت ها را گوشزد کرد و اظهار داشت:طبق گزارش های ارسال شده روند افزایش قیمت ها در بازار منطقی و معقول نیست لذا باید تعامل اتاق اصناف و صنعت و معدن و تجارت و دستگاه های نظارتی را  با حضور مستمر بازرسان در بازار شاهد باشیم.
وی ادامه داد:برای مدیریت قیمت ها در بازار لازم است ضمن این که اصناف باید هماهنگی های لازم را در این حوزه داشته باشند نیروی انتظامی نیز در برخورد با احتکار کنندگان با هماهنگی دستگاه های نظارتی و اتاق اصناف وارد عمل شود زیرا هر کالایی که وارد انبارها می شود، به عنوان احتکار محسوب نمی شود و باید شاهد برخوردهای ارشادی باشیم.
وی افزود:تمام اتحادیه ها و اتاق اصناف مطالباتی دارند که مقرر شد تا کمیته هایی در این راستا برای بررسی موضوعات و پیگیری آن تشکیل شود و این در حالیست که اگر در حوزه بازار، بازرسان اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و دستگاه های نظارتی حضور مستمری داشته باشند، فروشندگان هم در بحث احتکار یا گرانفروشی مراقبت های بیشتری خواهند داشت.  
وی با تاکید بر این نکته که آشفتگی بازار و قیمت ها یک موضوع کلی و مربوط به کل کشور است، تصریح کرد:روزانه تمامی مواردی که موجب آشفتگی بازار شده، مورد رصد و پیگیری قرار می گیرد تا شاهد مدیریت و ثبات در بازار باشیم و در این مسیر باید دولت و اصناف وارد عمل شوند زیرا مردم انتظار کنترل و مدیریت سریع تر این مباحث را دارند.
پورعیسی خاطرنشان کرد:هر چند باید تدابیری از سوی اتاق اصناف برای مدیریت بازار شکل گیرد اما خود بازاریان نیز باید در این مسیر بیشتر همراه باشند و این در حالیست که تعزیرات حکومتی هم وظایف خود را انجام خواهد داد.
وی در بخش دیگر سخنان خود خواستار همراهی اتاق اصناف با صداوسیما شد و افزود:باید تدابیری اندیشیده شود تا اتاق اصناف و صداوسیما در بحث فرهنگ سازی در خصوص برخورد با گرانفروشی یا کمبودها برنامه هایی داشته باشند.
پورعیسی اظهار داشت:فرمانداران نیز در شهرستان ها با برگزاری نشست هایی با حضور اتاق اصناف درصدد شنیدن مطالبات آنان باشند و در راستای اجرایی کردن این مطالبات قدم بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار