رئیس امور آب و فاضلاب روستایی فاروج گفت: عملیات اجرایی پروژه شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب روستای سه هزار و 600 نفری مایوان این شهرستان خراسان شمالی از هفته جاری آغاز شده است.
کد خبر: ۶۱۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳ 05 June 2018

حسین حارث آبادی روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب خانگی، جلوگیری از آلودگی آب های سطحی و زیرزمینی، تبدیل آب از چرخه یک بار مصرف و مخرب به چند بار مصرف و سازنده، استفاده در بخش آبیاری، کشاورزی و صنعت و ایجاد اشتغال در منطقه در بخش کشاورزی و صنعتی از مزایای اجرای این طرح ملی است.
به گزارش ایرنا پروژه شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب در سطح 28 روستای کشور اجرایی می شود که سهم خراسان شمالی از این طرح سه روستا و سهم شهرستان فاروج نیز روستای مایوان است.
این پروژه از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی تعریف شده است که روستاهایی از شهرستان های اسفراین، راز جرگلان و فاروج نیز زیر پوشش قرار خواهند گرفت.
حارث آبادی، ارتقای بهداشت همگانی و تامین حاشیه امنیت بهداشتی مناسب برای جمعیت روز افزون، جلوگیری از شیوع بیماری های عفونی و حذف باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا از سطح جامعه را از دیگر مزایای اجرای این طرح برشمرد.
رئیس امور آب و فاضلاب روستایی فاروج گفت: بالا بودن سطح آب زیر زمینی، عدم نفوذ پذیری زمین برای چاه جذبی، موقعیت روستا به لحاظ توریستی و افزایش جمعیت از عوامل موثر در انتخاب روستای مایوان برای این پروژه بوده است.
وی گفت: این پروژه در مدت دوسال اجرایی و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
رئیس امور آب و فاضلاب روستایی فاروج اظهار داشت: بدون احتساب لوله گذاری شبکه داخلی روستا که بیش از 18 کیلومتر است اجرای تصفیه خانه فاضلاب روستا نیز در ادامه کار از سوی مجری، اجرا و به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه در خصوص اعتبار طرح هیچ گونه اطلاعاتی به دستگاه شهرستان ارائه نشده است افزود: اما گفته می شود اعتباری در حدود 150 میلیارد ریال برای این پروژه پیش بینی شده است.
روستای مایوان مرکز دهستان شاه جهان است، براساس سرشماری سال 95 این روستا یک هزار و 130 خانوار دارد.
به طور متوسط 70 درصد آب مصرفی هر فرد به فاضلاب تبدیل می شود و امکان بازیابی آن و استفاده در در بخش کشاورزی یا صنعت در صورت اجرای شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب وجود دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار