رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی راهپیمایی روز قدس را نه صرفا وظیفه سیاسی بلکه وظیفه دینی هر مسلمانی دانست و افزود: حمایت از مردم مظلوم فلسطین که دفاع آن‌ها سنگ در برابر تفنگ است وظیفه هر مسلمانی‌ست.
کد خبر: ۶۱۵۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴ 05 June 2018

محمدعلی سالاری در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: کشور ما کشوری جوان است و این نقطه قوتی برای کشور محسوب می‌شودکه نیرو جوان آماده‌به‌کار بالفعل درصحنه داریم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: می‌توان از جوانان برای تحقق حکومت عدل الهی  بهره برد و مسئولین و ارگان‌ها و نهادها باید در راستای تحقق این هدف حرکت کنند.

وی افزود: در بحث مدیریتی با گذر 40 سال از پیروزی انقلاب همچنان مسئولین  در تمام جریان‌ها با همان مسئولیت‌ها فعالیت می‌کنند و این نقطه‌ضعف کشور ماست که باید اصلاح شود.

سالاری با اشاره به موفقیت جوانان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی تصریح  کرد: در زمان جنگ به جوانان اعتماد شد، وقتی به میدان آمدند و فرماندهی عملیات را به دست گرفتند شاهد موفقیت‌های آن‌ها بودیم  و توانستیم با دشمن مقابله کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: نیاز زمانه حاضر اعتماد به جوانان است و با اعتماد به جوانان مسئولین مطمئن باشند رفع مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با سرعت و قدرت بیشتری پیش خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: جوانان شجاعت و ریسک‌پذیری بیشتری دارند و به‌واسطه روحیه جوانی در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شوند.

سالاری افزود: وقت آن رسیده است که مدیران جایگاه و کارها را به جوانان واگذار کنند همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان تأکید بر این موضوع داشتند امیدواریم در این مسیر مسئولین قدم‌های جدی‌تری بردارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به خطبه‌های حضرت علی (ع) در مورد خودیابی شخصیتی گفت: هر شخصی در هر جایگاهی چه مرتبه بالا یا پایین جامعه، مهم‌ترین وظیفه اوست که خودش را بپاید روح و شخصیت خودش را پالایش کند و به مسائل دینی توجه کند و مطمئناً موفق خواهد شد.

وی از وظایف جوانان را مطالعه تاریخ عنوان کرد و افزود: جوانان بامطالعه تاریخ از تجربه پیشینیان استفاده کنند و عبرت بگیرند و همان‌طور که امام علی  (ع) در توصیه به فرزندش امام حسن (ع) می‌فرماید:"فرزندم تاریخ گذشتگان را بخوان  که باعث عبرت و تجربه می‌شود"؛  می‌توان به اهمیت مطالعه تاریخ پی برد.

سالاری تبعیت از ولایت‌فقیه را یک اصل عقلی دانست و گفت: تبعیت از حکومت و حاکم دینی که عادل باشد و بر مبانی اصول  دینی تسلط داشته  و باتقوا و دارای علم سیاسی باشد برای هر انسان عاقلی واضح و مبرهن است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: در این 40 سال هر جا مسئولین از ولایت‌فقیه تبعیت داشته‌اند موفق بوده  و هر جا سستی و ضعفی بوده حاصل تبعیت کامل نکردن از ولایت‌فقیه بوده است.

وی اظهار داشت: جوانان اگر قلبشان برای آینده مردم و کشورشان می‌تپد  به‌عنوان یک رکن و اصل اساسی و منطقی باید از ولایت‌فقیه تبعیت کرده و در راستا اهداف اسلام حرکت کنند.

سالاری در پایان از مردم خواست تا روز قدس را فراموش نکنند و خاطرنشان کرد: حضور در روز قدس صرفاً وظیفه سیاسی  نیست  بلکه  وظیفه دینی همه است همان‌طور که خداوند تبارک تعالی تأکید بر دفاع از مظلوم دارد، روز جهانی قدس هم  به‌عنوان یک عبادت  از بالاترین اعمالی است که  یک مسلمان می‌تواند در ماه مبارک رمضان انجام دهد؛ حمایت از مردم مظلوم فلسطین که دفاع آن‌ها سنگ در برابر تفنگ است وظیفه  هر مسلمانی است و انشا الله شاهد حضور پرشکوه مردم در روز قدس  باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار