استاندار:
استاندار خراسان شمالی با بیان این که انتظار می رود خبرنگاران و اصحاب رسانه استان برای ارتقای سواد رسانه ای و دانش حقوقی بیشتر برنامه ریزی و تلاش کنند، ارتباط بین بدنه مدیریتی و رسانه ها را ضروری و دوطرفه دانست و بر تقویت آن تأکید کرد.
کد خبر: ۶۱۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 09 June 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی جمعه شب در نشست صمیمی با مدیران رسانه های استان با بیان این که از مولای متقیان حضرت علی(ع) باید یاد بگیریم که در هر کاری اصل بر تخصص است، گفت: در کارهای بخشی تاکید بر تخصص افراد اما در امور فرابخشی، تاکید بر کار مدیریتی است چنان که بنا به گفته شهید چمران تعهد بر تخصص تقدم دارد اما اگر کسی کاری را قبول کند که در آن تخصص نداشته باشد، در واقع متعهد نیست. وی افزود: برخی کارها بیش از آن که نیاز به افراد متخصص داشته باشد، به دانش و توان مدیریتی افراد نیاز دارد تا با بهره مندی از مشاوران در بخش های تخصصی پشتیبان تمامی بخش ها باشند.
صالحی در ادامه خطاب به مدیران رسانه های استان تاکید کرد: انتظار بنده از رسانه های استان توجه به سواد رسانه ای و آشنایی خبرنگاران با موازین حقوقی است.
وی مطرح کرد: در ابتدای ورودم به خراسان شمالی اعلام کردم هیچ شکایتی علیه خبرنگاران نباید مطرح شود و هم چنان بر آن پایبند هستم ولی این به معنای عدم حمایت و دفاع بنده از اقدامات دولت نیست بنابراین اگر فردی به عنوان نمونه، در تریبون مجلس مباحثی را اعلام و تمامی فعالیت های انجام شده را زیر سوال می برد و بنده بنا بر دستورعمل داخلی مجلس، مکاتبه ای با رئیس مجلس داشته باشم آیا این امر به منزله شکایت علیه آن نماینده است یا این که به معنای زیر پا گذاشتن قول و قرار قبلی ام مبنی بر شکایت نکردن از رسانه هاست؟ وی ادامه داد: حال اگر رسانه ای این موضوع را شکایت بداند، در حالی که فرد مورد نظر رسانه ای نبوده و از موضع خبرنگار صحبت نکرده است، در واقع نوعی زیر سوال بردن سواد رسانه ای است و بار دیگر یادآور می شوم علیه هیچ رسانه و خبرنگاری حتی اگر اطلاعات غلطی به آنان رسیده باشد، شکایت نخواهیم داشت.
وی اشاره داشت: برقراری ارتباط بین بدنه مدیریت و رسانه های استان باید دوطرفه باشد و بنده بر ارتقای این ارتباطات تاکید دارم و به عنوان مثال برای اولین بار در کشور، در 17مرداد سال گذشته به مناسبت روز خبرنگار نشست شورای اداری استان با حضور خبرنگاران تشکیل شد.
صالحی با تاکید بر این که بنده هم به ارائه آمار و اطلاعات دقیق اعتقاد دارم، با ذکر نمونه ای خاطرنشان کرد: در آخرین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان خطاب به بانک های عامل تاکید کردم علمکردشان در پرداخت تسهیلات ویژه اشتغال پایدار روستایی و عشایری به لحاظ نسبی خوب اما به لحاظ مطلق، مطلوب نیست و روند پرداخت ها پایین است و این در حالی است که بنا بر آخرین آمار اعلام شده در کشور، جایگاه استان به لحاظ جذب این تسهیلات سوم است ولی ما هم واقف هستیم که تا وقتی بخش قابل توجهی از این اعتبارات جذب نشود، تغییر محسوسی در وضعیت معیشت مردم اتفاق نیفتاده است.
صالحی گفت: ما دارای رتبه نخست نرخ مشارکت اقتصادی و رتبه چهارم در نرخ بیکاری پایین هستیم اما بنده هم بر این باور هستم که درآمد سرانه مردم پایین است و باید به دنبال حل این مشکل باشیم.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان این که بنا بر اعتقاداتم جز راست نمی گویم، افزود: تا وقتی متوسط و درآمد سرانه مردم ارتقا نیابد، اعتراض ها به مشکلات اقتصادی به حق است اما در بخش مدیریتی، علمی، مجموعه نمایندگان و دیگران که به آمار و ارقام دسترسی دارند، زیر سوال بردن جایگاه استان در شاخص های مختلف قابل قبول نیست و به تعبیری، فردی که خود را به خواب زده است، چگونه می توان بیدار کرد که البته رسانه ها در این بخش می توانند نقش موثری داشته باشند.
صالحی مطرح کرد: ما در کشور ایران و با قوانین، مقررات و امکانات موجود زندگی می کنیم و بنابر آمار رسمی وضعیت استان به لحاظ نسبی خوب است اما به لحاظ عدد مطلق نیاز به تلاش مضاعف داریم. صالحی در ادامه افزود: یکی از برنامه ها ریشه کن کردن فقر مطلق در پایان چهلمین سالگشت پیروزی جمهوری اسلامی است که تحقق آن مستلزم انجام کار درست و به موقع مدیران، تخصیص به موقع اعتبارات، فضاسازی مناسب رسانه ای و ... است.
صالحی اشاره داشت: برخی نقدها بر اساس نداشتن اطلاعات صحیح و کامل است اما برخی نقدها علی رغم داشتن اطلاعات دقیق بیان می شود که نقدی ناصحیح است.
گفتنی است در این نشست تاکید بر افزایش تعامل بدنه مدیریتی استان با رسانه ها، توجه به اقتصاد رسانه های استان، تاکید بر ارتقای سواد رسانه ای، جلوگیری از خطر شکل گیری رسانه های صرفا دولتی، تاکید بر فضای همدلی به ویژه در فضای رسانه ای، تعریف جایگاه حمایتی از رسانه های ملی، توجه به رسانه های مجازی، تاکید بر رعایت اصول رسانه ای و پرهیز از ایجاد حاشیه، از مطالب مورد اشاره مدیران رسانه های استان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار