نماینده بجنورد در مجلس:
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم خراسان شمالی از طرح های ملی ناچیز است گفت: سهم استان از طرح های ملی تنها 30 طرح است.
کد خبر: ۶۱۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ 09 June 2018

علی قربانی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: اکنون هفت هزار و 500 طرح ملی در سطح کشور در دست اجرا است که تنها 30 طرح از این تعداد در خراسان شمالی است.
وی با بیان اینکه کم بودن شمار طرح های ملی به معنای پایین بودن جذب اعتبارات ملی است افزود: بر اساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس، فاصله میان استان های کشور افزایش یافته است.

* نیاز به 200 هزار میلیار ریال سرمایه گذاری برای جهش اقتصادی در استان
قربانی خاطرنشان کرد: برای ایجاد تحول و جهش در توسعه استان دست کم باید 200 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این خطه از کشور انجام شود که البته این میزان سرمایه گذاری باید توسط بخش خصوصی محقق شود.
وی گفت: برای رونق اقتصادی باید طرح های بزرگ در استان ایجاد شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه برای رسیدن به اهداف توسعه ای، باید اختیارات استان ها بیشتر شود گفت: مجلس نیز پیگیر است تا اختیارات شورای برنامه ریزی و توسعه استان ها بیشتر شود.
قربانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه حل برخی مشکلات بار مالی ندارد گفت: یکی از این موارد که برای رونق سرمایه گذاری ضروری است، تلاش برای کاهش زمان صدور مجوزهای سرمایه گذاری است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قانون دست کم 15 درصد از منابع بانک های غیرتخصصی در امور کشاورزی باید به بخش تولید کشاورزی اختصاص یابد و در این استان که کشاورزی در اولویت نخست توسعه است باید توجه بیشتری به این امر مبذول شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار