کد خبر: ۶۱۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 11 June 2018

وجود داروخانه شبانه روزی در فاروج یکی از مهم ترین خواسته های اهالی این منطقه است که برخی اوقات باعث دل نگرانی شهروندان می شود. یکی از شهروندان در این باره می گوید: فرزندم سرماخورده بود و به دلیل تب او ساعت دو بامداد برای گرفتن دارو به داروخانه بیمارستان مراجعه کردم ولی گفتند حتما باید فرزندم در آن جا ویزیت شود تا دارو تحویل دهند.
یکی دیگر از شهروندان اظهارمی کند: نیمه های شب دندان درد گرفته بودم و برای گرفتن دارو به دلیل بسته بودن داروخانه در آن موقع شب به قوچان رفتم.
«عطاری» می افزاید: اگر در شهرم امکانات و خدمات درمانی فراهم بود ناچار نبودم این مسافت را طی کنم.
در عین حال، سرپرست شبکه بهداشت و درمان فاروج با اشاره به شرایط تأسیس داروخانه شبانه روزی می گوید: در این شهرستان شرایط تأسیس داروخانه شبانه روزی وجود ندارد چون انجام این کار دارای شرایطی است، از جمله این که جمعیت شهرستان باید حداقل 70 هزار نفر باشد و با توجه به این که جمعیت آن کمتر است، نمی شود این اقدام را انجام داد.
دکتر«کریم ذوقی» می افزاید: با این حال اگر در بخش خصوصی هر کدام از همکاران داروساز درخواست تأسیس این واحد را داشته باشند شبکه بهداشت و درمان برای تأسیس داروخانه اقدام خواهد کرد.
وی ابراز می کند: علاوه بر فعالیت 3 داروخانه شخصی، داروخانه مرکز بهداشت و بیمارستان، در تعدادی از روستاهای شهرستان و تیتکانلو برای رفاه حال مردم این منطقه وجود دارد.
وی می افزاید: داروخانه بیمارستان دقیقا مانند بقیه داروخانه های شبانه روزی به صورت تمام وقت به بیماران خدمات ارائه می کند.«ذوقی» می گوید: تمام داروخانه ها مجازند به دادن برخی داروها که به نام Otc معروف هستند و داروخانه شبانه روزی بیمارستان هم این داروها را بدون نسخه پذیرش می کند اما بعضی از داروها باید توسط پزشک و گاهی توسط پزشک متخصص تجویز شده باشد تا قابل پذیرش توسط داروخانه باشد و این قانون شامل هر وقت و زمانی است.
وی می افزاید: به ازای هر 7 هزار نفر یک داروخانه روزانه لازم است و آن ها وظیفه دارند طبق ضوابط اداری در ساعت های مشخص شده خدمت رسانی کنند.وی با بیان این که در ایام تعطیل داروخانه های شهر باز بوده و به صورت گردشی به شهروندان خدمت رسانی می کنند، تصریح می کند: چون برای راه اندازی داروخانه شبانه روزی منابع مالی زیادی باید هزینه شود و از طرفی برای افراد صرفه اقتصادی ندارد به همین دلیل تاکنون کسی اعلام آمادگی نکرده است./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار