سرپرست جهاد کشاورزی مانه و سملقان گفت: 12 طرح کشاورزی به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان خراسان شمالی افتتاح یا کلنگ زنی می شود.
کد خبر: ۶۱۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴ 14 June 2018

هادی قهرمانیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح های قابل افتتاح در بخش آبیاری تحت فشار، ساخت راه بین مزارع و استخر ذخیره آب است که برای تکمیل آنها پنج میلیارد و 490 میلیون ریال هزینه شده است.
وی افزود: تعداد هفت پروژه نیز با اعتبار60میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: از سطح 39 هزار هکتار گندم آبی کشت شده پیش بینی می شود 64هزار تن محصول برداشت شود.
وی پیش بینی کرد: با توجه به اینکه این شهرستان به عنوان قطب دانه های روغنی استان محسوب می شود پنج هزار و 500تن محصول کلزا خریداری شود.
وی با اشاره به کشت پیاز در مانه و سملقان گفت: از سطح یکهزار و 950هکتار پیاز زیر کشت پیش بینی می شود 88 هزار تن محصول برداشت شود.
قهرمانیان افزود: از محل صندوق توسعه و عشایری 140 میلیارد و 50 میلیون ریال برای طرح های کشاورزی اختصاص داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد 355نفر در سامانه اشتغال ثبت نام کرده اند.
این مسئول شهرستانی گفت: کل اعتبارات اختصاص داده شده کمیته برنامه ریزی شهرستان 140 میلیارد و 250 میلیون ریال بود که تاکنون 60 میلیارد ریال جذب شده است.
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان مانه و سملقان اظهار داشت: در سال جاری 160 میلیارد ریال خسارت ناشی از سیل ،تگرگ و سرما به مزارع شهرستان وارد شده است.
شهرستان مانه و سملقان در 45 کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است و به عنوان قطب کشاورزی استان خراسان شمالی 45نوع محصول را زیر کشت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار