فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به کاهش شمار قربانیان حادثه های ترافیکی در استان گفت: بر اساس آخرین آمار این فرماندهی، در 80 روز ابتدای امسال 57 نفر در تصادفات برون و درون شهری استان جان خود را از دست داده اند.
کد خبر: ۶۱۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷ 14 June 2018

سردار علیرضا مظاهری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال 16 نفر در تصادفات معابر درون شهری و 41 نفر در سانحه های ترافیکی جاده های استان جان باخته اند.
وی با بیان اینکه امسال شمار تلفات جاده ای استان به نسبت مدت مشابه پارسال پنج نفر کاهش یافته است افزود: امسال 735 نفر در 433 فقره تصادف جرحی، مصدوم شدند که این رقم در سال گذشته 662 نفر به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به کاهش 16 درصدی شمار تصادفات منجر به خسارت در جاده های استان در سال جاری گفت: امسال 205 فقره تصادف منجر به خسارت در جاده های استان گزارش شده است.
سردار مظاهری اظهار داشت: امسال 16 نفر در تصادفات معابر درون شهری جان باخته اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال 63 درصد کاهش داشته است.

* قرارگاه کاهش تلفات جاده ای در خراسان شمالی ایجاد شد
رئیس پلیس راه خراسان شمالی نیز با اشاره به افزایش تلفات جاده ای در استان گفت: امسال برای کاهش تلفات حوادث جاده ای، قرارگاه کاهش تلفات جاده ای در استان تشکیل شده است.
سرهنگ علیرضا حسین زاده اظهار داشت: تلاش داریم تا با هم افزایی و تعامل با کمیسیون ترافیک و ایمنی راه ها و نیز شورای ترافیک استان، برای کنترل و کاهش تلفات حوادث رانندگی برنامه ریزی و هدفگذاری شود.
وی با بیان اینکه تسریع در امداد رسانی در حوادث جاده ای از رویکردها برای کاهش حوادث جاده ای است افزود: در این قرارگاه با تعامل با اورژانس علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر استان، برای رفع نواقص و ایرادهای احتمالی در زمینه امداد و نجات مصدومان در حوادث جاده ای برنامه ریزی می شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انجام اصلاحات در جاده ها تاثیر زیادی در ارتقای ایمنی ترددهای جاده ای دارد افزود: تابستان امسال بیش از 10 کیلومتر دیگر از محور بجنورد-جنگل گلستان به صورت چهارخطه زیر بار ترافیک می رود که امید است ایمنی سفرها در این مسیر بیشتر شود.
رئیس پلیس راه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات برای کاهش سانحه ها و تلفات تصادفات در قرارگاه کاهش تلفات جاده ای، افزایش عوامل پلیس و نیروی انسانی و تقویت آن است.
به گزارش ایرنا طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه 25 کشور قرار دارد.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در مسیر تردد مسافران شمال کشور به مشهد مقدس قرار دارد که سالانه حجم زیادی از ترددها در محورهای ارتباطی این استان انجام می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار