مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: از ابتدای آغاز خرید فصل گندم از کشاورزان تاکنون سه هزار و 13 تن محصول در این استان خریداری شده است.
کد خبر: ۶۲۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 18 June 2018

محمد نقی کاظمیان روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم 13 هزار ریال است که 50 درصد به صورت نقدی و مابقی در صورت تامین اعتبار دو ماهه پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به استقبال خوب کشاورزان خراسان شمالی در تحویل گندم گفت: پیش بینی اولیه خرید گندم در سال جاری 160 هزار تن بوده است ولی با توجه به کمبود بارش باران و افزایش دما میزان خرید کاهش خواهد یافت.
به گزارش ایرنا 12هزار هکتار از گندمزارهای دیم و آبی این استان در سال جاری به علت خشکسالی غیرقابل برداشت شده است.
میزان تولید گندم امسال 204 هزار تن پیش بینی شده است.
کشاورزان خراسان شمالی پارسال 139 هزار و 824 تن گندم به سیلوهای استان گندم تحویل دادند.
کاظمیان با بیان اینکه هم اکنون 95 کمباین داخلی فعال کار برداشت گندم در شهرستان های استان را آغاز کرده اند افزود: این تعداد به 300 دستگاه افزایش
می یابد که 80 درصد کمباین های مهاجر از استان گلستان هستند.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در خصوص تدابیر لازم برای برداشت گندم در این استان گفت: گروه هایی آماده بازدید از ریزش گندم و کمباین ها هستند که اگر ریزش گندم از حد استاندارد بالاتر باشد، اجازه فعالیت داده نمی شود و کمباین باید تعمیر شوند.
کاظمیان افزود: میانگین کشوری ریزش گندم 5.8 درصد است که در خراسان شمالی این میزان 4.5 درصد است.
کشاورزان امسال در 49 هزار هکتار اراضی آبی و 80 هزار هکتار اراضی دیم گندم کشت کرده اند.
ظرفیت سیلوهای ذخیره سازی گندم در استان 350 هزار تن است که 25 مرکز نسبت به خرید گندم مبادرت دارد از این تعداد 18 مرکز تعاون روستایی و 6 مرکز بخش خصوص است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از 2 میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار