معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش خراسان شمالی :
معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش خراسان شمالی از شرکت بیش از 14 هزار نفر داوطلب کنکور سراسری استان خبر داد.از این تعداد شرکت‌کننده 8 هزار 828 نفر داوطلب زن و 6 هزار و 46 نفر داوطلب مرد هستند که در گروه علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجه به رقابت خواهند پرداخت.
کد خبر: ۶۲۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 18 June 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش خراسان شمالی به نقل ازخبرگزاری فارس ، عباس سعیدی در با گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد از شرکت 14 هزار 874 داوطلب در کنکور سراسری امسال از خراسان شمالی خبر داد و گفت: این تعداد در سال گذشته 12 هزار و 952 نفر بوده که امسال حدود 2 هزار نفر افزایش تعداد شرکت‌کننده را در سطح استان داشته‌ایم.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش خراسان شمالی افزود: از این تعداد شرکت‌کننده 8 هزار 828 نفر داوطلب زن و 6 هزار و 46 نفر داوطلب مرد هستند که در گروه علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجه به رقابت خواهند پرداخت.

وی تاریخ برگزاری این آزمون را 7 و 8 تیرماه در دو نوبت صبح و عصر عنوان کرد.

سعیدی ادامه داد: تعداد شرکت‌کننده‌ها به تفکیک رشته‌ها در علوم ریاضی و فنی تعداد 693 خانم و 548 نفر آقا، در گروه علوم تجربی 4 هزار 62 نفر خانم و هزار و 165 نفر آقا، در گروه علوم انسانی 693 نفر خانم و 548 نفر آقا، در گروه هنر 480 نفر خانم و 468 نفر آقا و در گروه زبان خارجه 673 نفر خانم و 468 نفر آقا هستند.

وی زمان برگزاری آزمون علوم ریاضی و فنی و همچنین علوم انسانی را صبح پنج‌شنبه 7 تیرماه عنوان و بیان کرد: عصر روز پنج‌شنبه نیز آزمون داوطلبان گروه هنر برگزار خواهد شد و در صبح روز جمعه 8 تیرماه داوطلبان گروه تجربی باهم رقابت می‌کنند و سپس در عصر همان روز آزمون زبان‌های خارجی برگزار می‌شود.

سعیدی تعداد افراد حوزه تحت پوشش آموزش پرورش خراسان شمالی را 9 هزار و 13 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: در حوزه دانشگاه دولتی بجنورد تعداد 4 هزار و 945 نفر و در پیام نور شهرستان اسفراین تعداد 916 نفر شرکت‌کننده برای ورود به دانشگاه‌ها به رقابت خواهند پرداخت.

معاون متوسطه آموزش پرورش خراسان شمالی گفت: این تعداد در سال گذشته 5 هزار 466 نفر در حوزه بجنورد و 2 هزار 279 نفر در حوزه اسفراین با مشارکت دانشگاه‌ها و آموزش پرورش بوده است.

وی در پایان بابیان این‌که تعداد قبولی رتبه زیر هزار در سال گذشته 243 نفر در سطح استان بوده بهترین رتبه در گروه علوم تجربی را رتبه 11، علوم ریاضی را رتبه 10 و در علوم انسانی را رتبه 13 کشوری اعلام کرد و افزود: امیدواریم امسال تعداد قبولی دانش آموزان افزایش پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار