شهردار بجنورد خبر داد:
شهردار بجنورد جزئیاتی از همایش سرمایه گذاری بین المللی در بجنورد طی روزهای 28 و 29 تیر ماه و پیش بینی 120 میز مذاکره و بسته های سرمایه گذاری تدوین شده برای ارائه به سرمایه گذاران خارجی را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۲۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷ 20 June 2018

شهردار بجنورد جزئیاتی از همایش سرمایه گذاری بین المللی در بجنورد طی روزهای 28 و 29 تیر ماه و پیش بینی 120 میز مذاکره و بسته های سرمایه گذاری تدوین شده برای ارائه به سرمایه گذاران خارجی را تشریح کرد.
«براتیان» به خبرنگار ما گفت: یکی از مباحثی که جزو سیاست های شهرداری ها شده، بحث استفاده از منابع اشخاص حقیقی و حقوقی خارج از کشور به منظور توسعه شهری است.
وی افزود: از آن جایی که بحث سرمایه گذاری در شهرداری کار جدیدی است، تصمیم گرفتیم این سیاست را به شکل علمی پیگیری کنیم و در نتیجه از یک گروه مشاور سرمایه گذاری در شهرداری تبریز که برای اولین بار در سال 83 پایه گذاری شد و بخش عمده ای از هزینه های شهرداری این شهر را تأمین می کرد، خواستار همکاری و مشاوره در شهرداری بجنورد شدیم.
وی خاطرنشان کرد: پیگیری ها در نهایت منجر به انعقاد یک قرارداد مشاوره سرمایه گذاری شد و یک تیم 60 نفره از افراد و استادانی که بحث سرمایه گذاری تبریز و 5 استان را در شهرداری ها مدیریت می کنند، از 6 ماه گذشته پس از انعقاد قرارداد، در بجنورد هم مستقر شدند.
وی تهیه پی دی اف شهری را یکی از کارها طی مدت 6 ماه ذکر کرد و ادامه داد: اعضای این تیم تاکنون مباحث سرمایه گذاری، برندینگ شهری و فرصت های سرمایه گذاری در بجنورد را شناسایی کرده اند.
به گفته وی، از 6 ماه گذشته طی همکاری با استاندار، هر هفته جلسات توجیهی سرمایه گذاری برگزار می شد که به دستور استاندار مقرر شد مدیران شهرداری های دیگر شهرها و دستگاه های استان نیز در این کارگاه های آموزشی شرکت کنند تا موضوع سرمایه گذاری به صورت استانی ادامه یابد.«براتیان» اضافه کرد: پس از این نشست ها، بسته های سرمایه گذاری در رابطه با توسعه شهری آماده واگذاری شد و به همین منظور 120 میز مذاکره در این همایش برای سرمایه گذاران پیش بینی شده است.
وی با اشاره به این که استاندار به عنوان رئیس شورای راهبردی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار به عنوان جانشین رئیس شورای راهبردی در این همایش حضور دارند، گفت: تاکنون 50 شرکت خارجی از کشورهای ایتالیا، چین، مالزی، هند و دیگر کشورها برای حضور در این همایش ثبت نام کرده اند و سرمایه گذاران داخلی هم دعوت شده اند و 120 میز سرمایه گذاری در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.به گفته وی، با ارائه بسته های سرمایه گذاری، این بسته ها تبدیل به تفاهم نامه می شود و اجرای پروژه را در پی خواهد داشت که امیدوارم با این اتفاقی که می افتد بتوانیم در بحث جذب سرمایه گذاران داخلی برای توسعه شهری بجنورد اقدام کنیم.
وی با بیان این که سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران مقیم خارج از کشور، سرمایه گذاران داخلی و خارجی انجام می شود، افزود: از آن جایی که هنوز تا زمان برگزاری همایش فرصت باقی است، سرمایه گذاران همچنان در حال ثبت نام برای حضور در این همایش هستند.
به گفته وی، شورا و شهرداری با همکاری استانداری، بانی این موضوع هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی نیز در این باره گفت: امسال فرصتی پیش آمد تا شهرداری همایشی برگزار کند که در این همایش 120 میز مذاکره پیش بینی کرده ایم و تاکنون 50 سرمایه گذار خارجی و ایرانیان مقیم خارج اعلام آمادگی کرده اند.
«مجید پورعیسی» افزود: فکر می کنم در همایشی که روزهای 28 و 29 تیر ماه برگزار می شود، تفاهم نامه هایی منعقد شود که سپس منجر به انعقاد قرارداد خواهد شد.وی اظهارکرد: امسال براساس بیانات مقام معظم رهبری و به منظور برقراری ارتباط با کشورهای همسایه، مراوده با 15 کشور را در دستور کار قرار دادیم.وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این دستور کار خروجی مناسبی داشته باشد و تفاهم نامه هایی نیز در راستای توسعه اقتصادی استان منعقد شود.
به گفته وی، در حال حاضر چند تفاهم نامه با دیگر کشورها داریم که هنوز نتیجه کار مشخص نیست./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار