در شورای موسیقی استان مطرح شد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، بر رویش های موسیقی مقامی استان اشاره کرد.
کد خبر: ۶۲۱۴۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱ 20 June 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ حسین فرخنده در این جلسه با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره موسیقی اظهارکرد: تا کنون بیشترین آثار توسط جوانان و نوجوانان استان می باشد که این امر نشان دهنده اقبال بیشتر جوانان به موسیقی مقامی استان خراسان شمالی و رویش های جدید آن است.

وی، گفت: در بین عناصر بومی، فرهنگی و هنری استان، موسیقی بیش از سایر مولفه ها توانسته است مطابق مقتضیات زمان تغییر یابد و این امر نشان دهنده پویایی این میراث ارزشمند هنری است.

فرخنده، در ادامه به برگزاری نشست های تخصصی و هم اندیشی در خصوص مسائل حوزه موسیقی در راستای تقویت، توسعه و ترغیب جوانان و نوجوانان برای پرداختن به مقوله موسیقی تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، به برگزاری جشنواره موسیقی مقامی اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره های استانی در شهرستان ها فرصتی برای تبادل نظر و تجربه گروه هاست که نشاط و شادابی جامعه و همراهی و همکاری بیش از پیش هنرمندان از نتایج اجرای چنین جشنواره ای می باشد.

فرخنده کمیته های سه گانه علمی، پژوهشی و داوری سومین جشنواره موسیقی مقامی را در راستای برنامه ریزی هر چه دقیق تر و منسجم تر فعالیت ها در شهرستان ها و تداوم جشنواره در سال های آتی ضروری دانست.

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم درادامه این جلسه برگزاری جشنواره های استانی در شهرستان ها را در راستای تقویت زیرساخت های آن شهرستان مهم خواند.

ابوالحسن حیدری اظهار کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره موسیقی استان به میزبانی شهرستان اسفراین اندیشیده شده است.

حسین حصاری، دبیرسومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی هم درادامه به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام گرفته توسط دبیرخانه این جشنواره و آثار رسیده به این جشنواره پرداخت و افزود: برای برگزاری هر چه با شکوه تر این جشنواره از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار