معاون امور اقتصادی وزارت کشور در بجنورد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با تاکید بر این که باید حمایت های ویژه ای از سرمایه گذاران واقعی انجام شود، گفت: این افراد نباید درگیر قوانین دست و پا گیر باشند زیرا این سرمایه گذاران در تحقق ایجاد اشتغال که از موضوعات مهم کشور است، نقش مهمی ایفا می کنند.
کد خبر: ۶۲۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ 21 June 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، بابک دین پرست در نشست هماهنگی جلسه اقتصاد مقاومتی این استان اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرایی باید قوانین و مقررات را بررسی کنند تا بتوانند روش های تسهیلگری در امور سرمایه گذاران را پیش روی آنان قرار دهند زیرا به هیچ عنوان نمی توان از مبحث مهم ایجاد اشتغال غفلت کرد.
وی در بخش دیگر سخنان خود تاکیدی بر پیگیری موارد خاص استان ها داشت و ادامه داد: باید مسائل و موارد خاص هر استان در زمینه اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی را به رئیس جمهوری ارجاع داد تا سریع تر مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.
دین پرست اشاره ای به اهمیت برگزاری جلسات تسهیل و رفع موانع تولید داشت و افزود: شاهد پیگیری های فراوان استاندار خراسان شمالی در باب پروژه های این استان هستیم و دور از انصاف است که چنین مواردی بازگو نشود بنابراین انتظار داریم علاوه بر پیگیری های استاندار، فرمانداران هر شهرستان نیز مشکلات خاص واحدهای تولیدی را احصاء کنند و برای حل آن ها زمان بیشتری را اختصاص دهند.
وی خاطرنشان کرد: کاهش نرخ بیکاری این استان در سطح کشور اتفاق بسیار خوشایندی است که باید از عوامل و دست اندرکاران این رخداد تقدیر ویژه ای انجام گیرد.
دین پرست موضوع اشتغال روستایی و عشایری را نیز یکی از اولویت های مهم برشمرد و افزود:باید ایجاد اشتغال روستایی و عشایری در دستور کار مدیران قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی نیز گفت:باید استفاده از ظرفیت های این استان در یک چرخه تولید مدیریت شود.
مجید پورعیسی تصریح کرد: باید چالش ها، تهدید ها و فرصت های استان در حوزه اقتصادی شناسایی شود و از آنجایی که دبیر خانه اقتصاد مقاومتی بر عهده سازمان مدیریت و برنامه ریزی است باید تمامی این مباحث به طور جدی مورد پیگیری قرار گیرد. وی بیان کرد: خراسان شمالی در مبحث داشبورد مدیریتی و سامانه پایش حائز کسب رتبه چهارم کشوری شده که امیدواریم این موضوع به پیشرفت سریع تر استان کمک کند.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این نشست اظهار داشت: تاکنون 38 جلسه اقتصاد مقاومتی برگزار شده که ماحصل آن 253 مصوبه، 189 مصوبه اجرایی شده، 39 مصوبه در حال اجراست و مشکلات 25 مصوبه نیز در حال بررسی است.
احسانعلی عالی تصریح کرد: هدف از برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی تسهیل و تسریع پروژه هاست که در این میان پروژه های اولویت دار در رأس این تسهیلگری قرار دارد.
در ادامه این جلسه چند نفر از سرمایه گذاران مشکلاتی در حوزه بدهی های معوق و همکاری دستگاه های اجرایی و تسریع در فرآیند های صدور مجوز و دیگر موارد را مطرح کردند که مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار