علیاصغر اسدی صبح امروز در آیین افتتاح ناحیه ۲ اداره ثبتاسناد و املاک بجنورد از کمبود امکانات و زیرساختها در استان نسبت به مجموعه ثبتاسناد و املاک گلایه و اظهار کرد: این مجموعه بهصورت کامل از اعتبارات داخلی اداره کل ثبتاسناد استان و از محل صرفهجویی در هزینهها ایجادشده است و هیچگونه کمک اعتباری از سوی سایر دستگاههای اجرایی استان در تخصیص اعتبارات انجامنشده است.
وی از وجود ۱۷۰ هزار پرونده ثبتی در شهرستان بجنورد خبر داد و افزود: تاکنون متمرکز بودن خدمات و پروندهها در یک مکان باعث بروز مشکلاتی در دسترسی به پروندهها و ارائه خدمت به مردم شده بود با توجه به نیاز به فضای اداری ناحیه ۲ ثبتاسناد بجنورد راهاندازی شد.
مدیرکل ثبتاسناد و املاک خراسان شمالی گرهگشایی در امور مردم و تسهیل در خدمات را از اهداف راهاندازی این مرکز عنوان کرد و ادامه داد: مراکز ثبتاسناد و املاک منبعی برای کسب درآمدهای دولتی هستند و وجود امکانات و تجهیزات بهصورت مستقیم و غیرمستقیم در این درآمدزایی کمک میکند.
وی در ادامه از مدیران و مسئولان خواست تا با اتخاذ تدابیری درآمدهای وصولی از سوی این مجموعه به استان بازگردد و برای توسعه اقداماتی همچون الکترونیکی شدن پروندهها و سایر برنامهها هزینه شود.
اسدی همچنین از مدیران استانی و شهرستانی همچون فرمانداری مرکز استان و سازمان برنامهوبودجه خراسان شمالی خواست تا اعتبارات لازم و موردنیاز پیشبینیشده این مجموعه را تخصیص دهند تا خدمت به مردم بهصورت راحتی انجام شود و جامعه از این اقدامات احساس رضایت کنند.
گفتنی است این مجموعه بااعتباری بالغبر ۸۰ میلیون تومان از محل منابع داخلی اداره کل ثبتاسناد خراسان شمالی و بدون کمک مالی دولتی ایجادشده است درحالیکه بنا بر مقررات احداث، تأمین و تجهیز زیرساختها بر عهده مجموعه دولتی شهرستان و استان است.