قطعه به قطعه با پروژه چهاربانده سازی محور بجنورد- گلستان
باند دوم 10 کیلومتر از محدوده روستایی زمان صوفی - مهمانک امسال آماده بهره برداری می شود اما برای آن که این محدوده زیر بار ترافیک برود باید گارد وسط آن کشیده شود که با توجه به تخصیص نیافتن اعتبار نقدی به پیمانکار هنوز شرایط لازم فراهم نشده و این در حالی است که بیشتر از 2 ماه تا پایان فصل کار نمانده است.
کد خبر: ۶۲۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ 05 July 2018

باند دوم 10 کیلومتر از محدوده روستایی زمان صوفی - مهمانک امسال آماده بهره برداری می شود اما برای آن که این محدوده زیر بار ترافیک برود باید گارد وسط آن کشیده شود که با توجه به تخصیص نیافتن اعتبار نقدی به پیمانکار هنوز شرایط لازم فراهم نشده و این در حالی است که بیشتر از 2 ماه تا پایان فصل کار نمانده است.
به گزارش خبرنگار ما از قسمت های مرگبار محور بجنورد- گلستان محدوده های روستایی واقع در مسیر آشخانه به گردنه های جوزک به دلیل وجود راه های آنتنی متعدد است. تقاطع های ایجاد شده در مسیر پرتردد این محور طی سال های گذشته بارها شاهد بروز تصادفات مرگبار بوده و این تقاطع ها همواره تهدید کننده جان مسافرانی است که از این جاده و وجود این تقاطع ها آگاهی ندارند. یکی از این محدوده ها در مسیر روستایی زمان صوفی - مهمانک قرار دارد که مطابق آخرین مشاهدات خبرنگار ما پروژه در این محدوده پیشرفت قابل توجهی و بالای 90 درصد دارد. پیمانکار پروژه این محدوده در گفت و گو با خبرنگار ما از آمادگی خود برای بهره برداری از این محدوده طی امسال خبر داد اما مطابق قانون برای ایمنی بیشتر تردد کنندگان، باید 2 باند با قطعه های بتنی تحت عنوان نیوجرسی از یکدیگر تفکیک شوند و عملیات نصب این قطعات بتنی بر عهده پیمانکار دیگری است. برای ساخت این دیوارهای محافظ پیمانکار نیاز به خرید آرماتور، مفصل و بتن دارد که در شرایط کنونی خرید هر یک از این محصولات قیمت بالایی دارد و پیمانکار باید برای خرید آن ها پول نقد داشته باشد. این در شرایطی است که پیمانکار این پروژه تاکنون برای ساخت نیوجرسی در 6 کیلومتر از جاده مرگ در محدوده خراسان شمالی و گلستان 2 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه کرده است و برای ادامه کار خواهان پرداخت وجه نقد است و اگر طی دو ماه آینده اعتبار نقدی نرسد دوباره فصل سرما آغاز می شود و به تبع آن عملیات پروژه های عمرانی متوقف می شود و در حالی که باند دوم این محور به طول 10 کیلومتر آماده بهره برداری است ولی به دلیل این مشکل مسافران امسال نیز باید از این محدوده مرگبار عبور کنند. نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل کشور در خراسان شمالی با تأیید این موضوع می گوید: مطابق قانون باید برای شروع کار 25 درصد از مبلغ قرارداد به پیمانکار پرداخت شود اما تاکنون 500 میلیون تومان آن هم در قالب اوراق خزانه اسلامی به پیمانکار احداث نیوجرسی این مسیر پرداخت شده است. «هنرور» می افزاید: کارگاه های قالب سازی نیوجرسی پیمانکار، برای این مسیر فعال هستند اما او برای خرید مواد مورد نیازش به پول نقد لازم دارد. وی اعتبار نقدی مورد نیاز برای محدوده 10 کیلومتری زمان صوفی - مهمانک را 5 تا 6 میلیارد تومان اعلام می کند و می گوید: البته پیمانکار بخشی از نیوجرسی این مسیر را با اعتبار نقدی خودش ساخته است.
وی همچنین در مورد تملک اماکن و زمین های زراعی مورد شروط پیمانکار برای بهره برداری از این ده کیلومتر گفت: تمام تملک ها به جز یک مورد انجام شده است که مالکان آن با وجود پرداخت مبلغ قابل توجه شرکت ساخت و توسعه راضی به واگذاری ملک شان نشدند و قیمت نجومی برای خرید پیشنهاد داده اند. «هنرور» می افزاید: ما برای این مالکان موفق به گرفتن مجوز ماده 9 شده ایم و منتظر ابلاغ دستور دادستانی مانه و سملقان هستیم. دادستان عمومی و انقلاب مانه و سملقان در این باره می گوید: با توجه به صدور مجوز ماده 9 دادستانی به تازگی مهلت 10 روزه ای را به مالکان این ملک تجاری در حاشیه جاده داده است و با پایان این مهلت متولیان می توانند با تخریب ملک پروژه را آغاز کنند و مالکان نیز می توانند پیگیر دریافت حق و حقوق شان باشند.گزارش خبرنگار ما حاکی است «پیوندی» مدیر شرکت طوس مسیر در ابتدای خرداد ماه به خبرنگار ما گفته بود: در صورت انجام تعهدات شرکت ساخت و توسعه راه ها 10 کیلومتر از جاده مرگ در محور آشخانه به چمن بید در سال جاری حذف خواهد شد./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار