استاندار خراسان شمالی طی پیامی ، به نویسندگان و صاحبان آثار و اصحاب فرهنگ و هنر در استان خراسان شمالی، این گنجینه درخشان فرهنگ ها و معرفت ها و رنگین کمان اقوام و مذاهب، روز قلم را تبریک گفت.
کد خبر: ۶۲۷۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۵ 06 July 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی متن پیام محمد رضا صالحی به شرح ذیل است:

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ

سوگند خالق متعال به قلم و آن چه به نگارش در می آورد، برای دین و آیینی که در کتاب مقدس آن از کلام و بیان و تعلیم و تعلم بارها و بارها سخن به میان رفته است، نشانگر اهمیت ذاتی این عناصر در تقویت صفات خداگونگی انسان و برساختن جامعه معهود آرمانی است.
در چنین رویکردی اعجاب آور نیست اگر می شنویم و می خوانیم که حتی جوهر قلم عالم و دانشمند انسان ساز، می تواند از خون شهیدان راه حق با ارزش تر قلمداد شود.
پیروان آیینی آسمانی که چنین جایگاه والایی برای قلم و صاحبان قلم ها قائل است، باید بیش از دیگران به پاسداشت صداقت، حق طلبی، آزادگی، وارستگی، عدالت خواهی و کرامت ذاتی بشر در گفتار و نوشتار خود پایبند باشند و تقدس قلم را حفظ کنند.
جای بسی افتخار است که دولت تدبیر و امید در این سال ها تلاش داشته است ضمن حراست از آزادی های قانونی افراد به ویژه آزادی بیان و پس از بیان برای اهالی دانش و قلم، عمده کار زدودن پیرایه ها از عرصه فرهنگ و ساماندهی امور چاپ و نشر کتاب و نشریات را به فعالان این حوزه ها واگذار کند و باور دارد که اعتماد به مردم، به ارتقای سرمایه اجتماعی کشور و اصلاح و بهبود مستمر منتج می شود.
فرصت را غنیمت می شمارم و با گرامیداشت روز قلم، به همه آنانی که با حفظ اصول و ارزش ها در مسیر تحکیم پایه های اخلاقی و احقاق حقوق آحاد شهروندان، برقراری عدالت و ساختن ایرای آباد و آزاد و سربلند قلم می زنند، به ویژه نویسندگان و صاحبان آثار و اصحاب فرهنگ و هنر در استان خراسان شمالی، این گنجینه درخشان فرهنگ ها و معرفت ها و رنگین کمان اقوام و مذاهب، تبریک می گویم و برای همه آنان بهترین ها را از خداوند متعال آرزومندم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار