دومین دوره مسابقات کشوری ریاضی آسان انتخابی مسابقه جهانی و ششمین دوره مسابقه استانی یوسی مس انتخابی مسابقه کشوری در بجنورد برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۵ 07 July 2018

مدیر پسرانه آموزشگاه علمی آزاد دخترانه و پسرانه دانا گفت: در مسابقه کشوری ریاضی آسان که از سن 11 سال به بالا است 140 نفر شرکت کرده اند.
علی یزدانی روز جمعه در گفت و گویی اظهار داشت: در مسابقه یوسی مس استانی انتخابی کشوری نیز که در گروه سنی پنج تا 11 سال است 16 نفر با هم به رقابت می پردازند.
وی اظهار داشت: در گروه ریاضی آسان 10 نفر اول کشور به مسابقات جهانی که آذرماه سال جاری در هندوستان برگزار می شود راه خواهند یافت و در مسابقه یو سی مس نیز افرادی که حد نصاب نمره را کسب کنند به مسابقان کشوری راه می یابند، این مسابقه اواخر تابستان در تهران برگزار می شود.
وی افزود: یوسی مس آموزش ریاضی نیست بلکه برنامه ای برای توسعه ذهن کودکان پنج تا 13 سال است.
یزدانی گفت: ریاضی آسان مهارتی است که سرعت محاسبات دانش آموزان پایه های پنجم، ششم و متوسطه 1 و 2 را در چهار عمل اصلی و جذر و توان هشت تا 20 برابر می کند، تسلط بر این مهارت نقش فزاینده ای در ایجاد نظم فکری و تقویت توانایی حل مسئله، افزایش تمرکز و خلاقیت ذهن، بهبود سطح هوشیاری و فعالیت مغز و از همه مهمتر در ایجاد اعتماد به نفس است.
وی اظهار داشت: کسب دو رتبه اولی و دو رتبه دومی در بیست و دومین مسابقه جهانی یوسی مس مالزی 2017، کسب رتبه اول و دوم جهان در بیست و یکمین مسابقه جهانی یوسی مس دبی 2016 و کسب سه رتبه دوم جهان در بیستمین مسابقه جهانی یوسی مس در هندوستان 2015 از جمله موفقیت های و استعداد های کودکان استان خراسان شمالی است.
طرح توسعه ذهنی و محاسبه ذهنی با استفاده از چرتکه یک برنامه منحصر به فرد برای رشد کودکان است که در سال 1993 توسط دکتر دینو ونگ در کشور مالزی ابداع شد، این برنامه با استفاده از یک سیستم نوآورنه، محاسبه با بکارگیری چرتکه سبب توسعه کل مغز به طور همزمان می شود.
هدف یوسی مس علاوه بر محاسبات نخبه پروری و نابغه پروری است.
دانش آموزان خراسان شمالی از سال 2015 هر ساله در مسابقات جهانی که در کشور های مختلف برگزار شده است شرکت کرده اند و رتبه های خوبی را نیز تاکنون به خود اختصاص داده اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار