مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد
مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی از ۱۳۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه، طی سال ۹۷ برای ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد.
کد خبر: ۶۲۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۹ 08 July 2018

عباس اهرابی با اعلام اینکه طی سال ۹۷ برای ایجاد اشتغال مددجویان این نهاد ۱۳۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اختصاص‌یافته است گفت: ۱۴ میلیارد تومان این بودجه از محل منابع داخلی کمیته امداد این استان و ۳۰ میلیارد تومان آن نیز از محل تسهیلات بانکی در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه به برنامه‌های این نهاد در حوزه توسعه اشتغال پایدار روستایی اشاره کرد و ادامه داد: طی امسال ۸۶ میلیارد تومان نیز برای ایجاد طرح‌های اشتغال در مناطق روستایی پیش‌بینی‌شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با تمهیدات صورت گرفته صد درصد این اعتبارات برای ایجاد اشتغال مددجویان جذب شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی یادآور شد: این نهاد طی سال گذشته در جذب اعتبارات اشتعال‌زایی مددجویان تحت حمایت با همکاری فرمانداران، مدیران و مسئولان مرتبط، رتبه خوبی را در کشور کسب کرد.

اهرابی در ادامه بابیان اینکه طی سال ۹۶، صد درصد ۳۴ میلیارد تومان اعتبار اشتغال‌زایی مددجویان این استان از محل منابع بانک‌های عامل جذب‌شده است، افزود: درمجموع بااعتبار ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص‌یافته از محل منابع داخلی کمیته امداد برای 2 هزار و ۷۰۰ نفر از مددجویان این نهاد اشتغال ایجادشده است.

وی با اشاره به سه نوع تسهیلات پرداختی در حوزه اشتغال مددجویان، گفت: کمیته امداد استان با توجه به میزان مهارت و توانایی فردی در سه بخش کارانگیزی تا سقف ۵ میلیون تومان، توان‌افزایی نیز تا سقف ۱۰ میلیون تومان و درزمینهٔ اشتغال و خودکفایی نیز تا سقف ۵۰ میلیون تومان به مددجویان تسهیلات اشتغال قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی در ادامه به پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به کارفرمایانی که پنج نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد را به کار بگیرند اشاره کرد و افزود: در این صورت این کارفرمایان می‌توانند به ازای هر مددجو ۲۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه کمیته امداد با کارمزد 4 درصد دریافت کنند.

وی ادامه داد: همچنین کارفرمایانی که به‌طور مستقیم مددجویان کمیته امداد این استان را جذب ‌کنند، حق بیمه مددجویان در سال اول به‌صورت صد درصد و در سال دوم نیز ۵۰ درصد به کارفرما پرداخت می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار