سرپرست معاونت سیاسی استانداری:
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی در نشست شورای راهبردی جمعیت استان گفت: اختلاف آمار جمعیت استان با ارسال نامه ای به مرکز آمار کشور باید برطرف شود.
کد خبر: ۶۲۹۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ 11 July 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود ثمینی در این نشست با اشاره به تاکید استاندار مبنی بر تحلیل علمی اختلاف آمار جمعیت استان در سرشماری و برآورد جمعیت ثبت احوال استان، اظهار داشت: بنا بر مقایسه جمعیت آماری جمعیت استان در سال های 85، 90 و 95 در سرشماری انجام گرفته، کم شماری اتفاق افتاده است که این نتایج باید با ارسال نامه ای به مرکز آمار کشور گزارش شود.
وی افزود: اداره کل ثبت احوال استان این نامه را با پیوست گزارش تحلیلی به مرکز آمار ارسال کند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم پیگیری لازم برای جلب همکاری مرکز آمار کشور برای حل مغایرت های آماری داشته باشد.
وی با بیان این که آمار و ارقام لازمه برنامه ریزی و تصمیم گیری است، تصریح کرد: برنامه ریزی درست و راهبردی مبتنی بر آمار دقیق است بنابراین باید اختلافات آماری در سطح کشور برطرف شود و در خراسان شمالی هم با توجه به تاکید استاندار آمار و اطلاعات استان در حوزه های مختلف همسان سازی شود.
در ادامه این نشست با اشاره به سیاست های کلی ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری، ثمینی خاطرنشان کرد: این سیاست ها باید در دستور کار متولیان امر باشد و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر حل موانع ازدواج و تحکیم بنیان و پایداری خانواده باید عوامل طلاق علت یابی و آسیب شناسی شود و در این خصوص طرح های پژوهشی علمی دقیقی انجام پذیرد و در راستای افزایش شاخص امید به زندگی در زنان و مردان جامعه شهری و روستایی گام برداشته شود.
وی خطاب به اعضای شورای راهبردی جمعیت استان تاکید کرد: از فعالیت های جزیره ای پرهیز کنید و با ایجاد هم افزایی برای برنامه ریزی مناسب و افزایش رضایتمندی مردم تلاش کنید.
بر اساس این گزارش حکم سه نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه های استان برای عضویت در شورای راهبردی جمعیت استان با امضای استاندار از سوی سرپرست معاونت سیاسی استانداری به آنان اعطاء شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار