سرپرست شبکه دامپزشکی مانه و سملقان در خراسان شمالی اعلام کرد: قطعی برق و شدت گرما باعث تلف شدن 28 هزار قطعه مرغ در یکی از مرغداری های این شهرستان در هفته جاری شد.
کد خبر: ۶۲۹۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲ 12 July 2018

دکتر احمد برات پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی قطع برق و شدت گرما، دستگاه های تهویه هوا این واحد مرغداری از کار افتادند و به علت گازهای تولیدی و تخلیه نشدن آن مرغ ها دچار خفگی شدند.
وی ظرفیت این واحد مرغداری را 15 هزار قطعه دانست و گفت: در این واحد بیش از ظرفیت مجاز جوجه ریزی شده بود که این امر، میزان تلفات مرغ ها را افزایش داده بود.
وی گفت: تلفات مرغ ها در مدت زمان کوتاه تا روشن کردن برق اضطراری رخ داد که در این حادثه تنها هشت هزار قطعه مرغ زنده ماندند.
سرپرست شبکه دامپزشکی مانه و سملقان از تولیدکنندگان و پرورش دهندگان خواست با توجه به شدت گرما و احتمال قطعی برق نسبت به تجهیز مراکز خود به ژنراتورهای برق اضطراری و سرویس کردن و کنترل آن اقدام کنند تا از وقوع خسارات و تلفات احتمالی پیشگیری شود.
شهرستان مانه و سملقان واقع در 45 کیلومتری غرب بجنورد مرکز استان خراسان شمالی دارای پنج واحد مرغداری با ظرفیت تولید هر دوره بیش از 120هزار قطعه است.
شرکت توزیع برق خراسان شمالی روز سه شنبه برنامه زمانبندی احتمالی مدیریت اضطراری بار شبکه های توزیع نیروی برق استان را به منظور مدیریت در کاهش مصرف برق و همچنین اطلاع شهروندان از زمان خاموشی ها اعلام کرد.
خراسان شمالی 345 هزار مشترک برق دارد که 320مگاوات برق مصرف می کنند و بر اساس گزارش شرکت توزیع برق خراسان شمالی بیشترین پیک بار مصرفی این استان از آغاز فصل گرما تاهفته گذشته 239 مگاوات بوده است

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار