کد خبر: ۶۳۶۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳ 29 July 2018

مسابقات دومیدانی قهرمانی کشور در رده نونهالان و نوجوانان پسر جمعه 3 مردادماه به میزبانی بیرجند برگزار شد.

تیم خراسان شمالی با عنوان تیم شهرداری بجنورد عازم این مسابقات شد و آقایان مصطفی احمدی، بهزاد مقیمی، علیرضا باغچقی، مهدی کوهستانی، مهدی باغچقی و فرزاد فرجی در رده نونهالان و همچنین آقایان امیرحسین ماماقانی، محمدرضا مهریان، رضا خوش‌رو، آرین هاشمی، مهدی خاک نژاد و علی اخوان در رده نوجوانان نفرات تشکیل‌دهنده تیم استان بودند که به سرپرستی افشین صادقی و مربیگری مرتضی احمدی در این مسابقات حضور به هم رساندند.

درنهایت امیرحسین ماماقانی در ماده پرتاب وزنه با رکورد 14/78 بااقتدار و اختلاف فاحش با حریفان خود عنوان قهرمانی را کسب کرد، فرزاد فرجی در ماده پرتاب نیزه نونهالان، مهدی کوهستانی در ماده پرتاب دیسک نونهالان و علی اخوان در ماده پرتاب دیسک نوجوانان نیز طلایی شدند، مهدی باغچقی در ماده 400 متر نونهالان، مصطفی احمدی در ماده پرش طول نونهالان و محمدرضا محمدیان در ماده 400 متر نوجوانان دوم شدند، بهزاد مقیمی در ماده پرش طول نونهالان و رضا خوش‌رو در ماده 400 متر نوجوانان به‌عنوان سومی دست یافتند.

متأسفانه در اعلام نتایج اولیه تیم خراسان شمالی باوجود 4 طلا، 3 نقره و 2 برنز به‌صورت رسمی از سوی میزبان که مسئول برگزاری مسابقات بود با احتساب یک طلا کمتر و یک نقره بیشتر به‌عنوان تیم سوم اعلام شد و بعد از خراسان رضوی و تیم میزبان (بیرجند) قرار گرفت.

بیرجند مدعی بود در ماده پرتاب نیزه نوجوانان طلا گرفته درصورتی‌که همگان شاهدند و اذعان دارند در این ماده هیچ شرکت‌کننده‌ای وجود نداشته است.

افشین صادقی سرپرست تیم اعزامی استان و کسی که در میدان مسابقات حضورداشته و ناظر بر تمام رقابت‌ها بوده در این خصوص گفت: در ماده پرتاب نیزه نوجوانان شرکت‌کننده‌ای نبود که بخواهد طلای آن به بیرجند برسد و حتی در عکس‌ها نیز اسمی و نامی از این فرد طلایی نیست.

وی ادامه داد: مهدی کوهستانی و علی اخوان هرکدام در رده خود یعنی نونهالان و نوجوانان قهرمان شدند اما از سوی مسئول برگزاری مسابقات این دو نفر را در یک رده سنی به‌حساب آوردند و به یکی مدال طلا و به دیگری نقره تعلق گرفت و با این احتساب تیم استان با یک طلا کمتر در جایگاه سوم و بعد از بیرجند (با 4 طلا با احتساب طلای پرتاب نیزه نوجوانان که کسی مسابقات آن را شاهد نبوده) قرار گرفت.

صادقی همچنین گفت: البته با رایزنی‌ها و اعتراضات انجام‌شده و شناسنامه‌های آقایان کوهستانی و اخوان مبنی بر این‌که در دو رده مختلف هستند ارائه‌شده است اما هنوز نتیجه‌ای حاصل‌نشده و فدراسیون در حال بررسی است.

واقعاً دور از انتظار است که در مسابقاتی که در سطح کشور برگزار می‌شود و از حساسیت بالایی برخوردار است با کم‌کاری و عدم نظارت صحیح، این اختلافات فاحش در اعلام نتایج پیش آید و مخصوصاً در سنین پایه که بسیار حساس هستند و مدال‌آوری برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است.

امید است زین پس شاهد رقابت‌هایی سالم و منش پهلوانانه هم از ورزشکاران، هم ناظران و هم از استان‌هایی که میزبانی را بر عهده می‌گیرند، باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار