مدیر گمرک خراسان شمالی با اشاره به بازدید کارشناسان گمرک ایران از وضعیت منطقه ویژه اقتصادی بجنورد گفت: گمرک این منطقه ویژه اقتصادی اکنون آماده افتتاح است.
کد خبر: ۶۴۳۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳ 14 August 2018

جواد جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: اکنون اقدامات برای آغاز به کار گمرک منطقه ویژه اقتصادی بجنورد انجام شده است و کارشناسان گمرک ایران هم در بازدید ها بررسی های لازم برای تایید فراهم بودن شرایط فعالیت این گمرک انجام داده اند.
وی خاطرنشان کرد: آغاز به کار رسمی گمرک منطقه ویژه اقتصادی بجنورد منوط به تایید نهایی گمرک ایران است که نتایج آن تا 10 روز دیگر به دست می رسد.
مدیر گمرک خراسان شمالی گفت: منطقه ویژه اقتصادی ظرفیت بسیار خوب برای حضور سرمایه گذاران خارجی است و مهم ترین مزیت آن کاهش هزینه ها و زمان برای فعالیت تولیدکنندگان است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی هم گفت: گمرک منطقه ویژه اقتصادی بجنورد بر روی بستر امن فیبر نوری و ارتباط پشتیبان ماهواره ای و راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی و تمام زیر سامانه های آن به طور کامل و جامع راه اندازی و آماده ارائه خدمات گمرکی می شود.
سیاوش وحدت اظهار داشت: با استقرار گمرک، این شرکت آماده افتتاح رسمی فاز اول منطقه ویژه اقتصادی بجنورد است.
وی افزود: امکانات زیربنایی برای استقرار صنایع در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد فراهم است و متقاضیان سرمایه گذاری در بخش صنعتی، بازرگانی و آموزشی می توانند برای استقرار در این منطقه اقدام کنند.
به گفته مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی، اکنون پنج واحد صنعتی در فاز اول منطقه ویژه اقتصادی بجنورد در حال ساخت و ساز هستند.
منطقه ویژه اقتصادی بجنورد تنها منطقه ویژه در کشور است که فاصله بسیار کمی با مرکز شهر دارد و همین امر یک امتیاز خوب برای سرمایه گذاری به شمار می رود. تا کنون 55 میلیارد ریال برای تامین زیرساخت ها در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد هزینه شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار