شهردار بجنورد:
شهردار بجنورد با اشاره به اجرای طرح بهسازی و نوسازی فضاهای قدیمی بوستان باباامان بجنورد گفت: بر ای اجرای این طرح، 50 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۶۴۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ 18 August 2018

روح الله براتیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال 25 میلیارد ریال اعتبار توسط استانداری برای بهسازی بوستان باباامان منظور شده است و شهرداری بجنورد نیز همین میزان اعتبار به این طرح اختصاص داده است.
وی خاطرنشان کرد: طرح بهسازی شامل نوسازی و اصلاح فضاهای سنتی و فرسوده بوستان باباامان همچون نوسازی جوی های آب، سکوها و معابر است.
براتیان گفت: بهره برداری از این طرح تا پیش از آغاز سفرهای نوروزی آغاز می شود و این بوستان پیش از عید نوروز، برای حضور مسافران و گردشگران آماده می شود.
بوستان باباامان با قدمت 70 ساله، واقع در 10 کیلومتری بجنورد از قدیمی ترین بوستان های کشور به شمار می رود.
این بوستان با داشتن 250 هکتار پوشش گیاهی و 400 هزار اصله درخت در پارک جنگلی با چشمه های جوشان و رودخانه اترک ظرفیت منحصربفردی برای توسعه صنعت گردشگری و رشد اقتصادی استان دارد.

* 55 میلیارد ریال برای بوستان دوبرار
براتیان درباره طرح های در دست اجرا در بوستان دوبرار نیز گفت: در این بوستان طرح های زیرسازی، اجرای آسفالت، جدول کشی، ساخت سکو و آلاچیق و ایجاد سرویس های بهداشتی در دستور کار است.
وی با اشاره به اینکه بوستان دوبرابر 96 هکتار وسعت دارد اظهار داشت: برای بهسازی و آماده سازی بوستان دوبرار، 55 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
شهردار بجنورد اظهار داشت: این میزان اعتبار از منابع ملی، از محل اعتبارات زیرساخت های گردشگری اختصاص یافته است.
استان 864 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه 20 میلیون مسافر و زائر آستان قدس رضوی از این استان گذر می کنند.
شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی 210 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار