استاندار خراسان شمالی مانیفست مدیریتی خود را تشریح کرد
استاندار خراسان شمالی با اشاره به ضرورت تعامل، همفکری و مشورت با نخبگان برای حل مشکلات مردم، به نفی عافیت طلبی و مسئولیت گریزی در شرایط دشوار کنونی پرداخت و گفت: برای مدیریت مطلوب جامعه به سرمایه فکری همگان نیاز داریم و بنده نیز قطعا اهل مشورت و تعامل هستم ولی زیر بار تحمیل نظرات نمی روم.
کد خبر: ۶۴۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ 19 August 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا خباز در نشست با شماری از فعالان ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان تصریح کرد: انتخابات ۹۶ زمینه سربلندی کشور در داخل و خارج و تغییر نگاه جهانیان به ایران و مردمسالاری دینی را فراهم کرد.
وی با اذعان به وجود برخی مشکلات و چالش ها در حوزه های مختلف، ضرورت ادای تکلیف معتقدان به نظام و عمل به وظیفه خدمتگزاری را گوشزد کرد و گفت: امام علی(ع) مسئولیت حکومت جامعه اسلامی را نپذیرفت، مگر پس از اصرار فراوان مردم و بر اساس تعهدی که خداوند متعال از علما برای پذیرفتن بار مسئولیت جامعه گرفته است، بنابراین ما هم اگر آبرویی داریم، از این انقلاب و نظام داریم که مردم به ما داده اند؛ پس نباید در شرایط دشوار کشور با عافیت طلبی به فکر آسایش خود باشیم و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنیم.
دکتر خباز گفت: خدا را شاکرم که ۱۴ سال قبل طرح پیشنهادی من در مجلس برای شکل گیری استان خراسان شمالی رای آورد و اکنون خدمتگزار این مردم هستم. وی با بیان این که باید به کمک یکدیگر وضعیت استان در شاخص های توسعه ای را ارتقا دهیم، لزوم بهره گیری از نظرات نخبگان و شایستگان را یادآور شد و گفت: اهل تعامل، مشورت و همفکری هستم اما درنظر داشته باشید که این، من هستم که باید به لحاظ شرعی و قانونی در برابر خدا، دولت و مردم پاسخگو باشم و مسئولیت خوب و بد امور اجرایی یا انتصابات با بنده است.
استاندار با اشاره به پیشینه کاری و سوابق حزبی خود تصریح کرد: افتخار می کنم یک شخصیت سیاسی شناسنامه دار اصلاح طلب هستم ولی مردم از ما کار می خواهند و حل مشکلات را مطالبه می کنند که این هم جز با همفکری و خرد جمعی و نظرات کارشناسی میسر نمی شود؛ لذا اگرچه تفکرات سیاسی به جای خود محفوظ است اما کار برای مردم مهم تر است.
دکتر خباز گفت: استان به جذب سرمایه های بخش خصوصی نیاز دارد، چون پول نفت دیگر پاسخگوی نیازهای کشور نیست و من معتقدم در جنگ اقتصادی هستیم و سربازان و افسران خط مقدم ما فعالان بخش غیردولتی هستند.
وی با اشاره به این که در قانون اساسی تفکیک قوا داریم که البته به معنای نفی مشورت نیست، تصریح کرد: مشورت شرط عقل است و اشتباه را به حداقل می رساند و می بینیم که حتی به پیغمبر(ص) که به منبع وحی متصل بود، امر شد که در کارها مشورت بگیرد لذا مطمئن باشید من هم در اداره استان از خرد جمعی و سرمایه فکری و نظرات مشورتی همه بهره می گیرم و دست نیاز به همفکری به سوی همه دراز می کنم و همه حرف ها و توصیه ها را می شنوم ولی بدانید که تحمیل نظرات و افراد را نمی پسندم و نمی پذیرم.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی با ابراز تاسف از برخی کدورت ها بین فعالان سیاسی حامی دولت در استان که در انتخابات سال گذشته بروز کرد، گفت: اختلافات ناشی از هوای نفس است و ما را ضعیف می کند و فرسایش درونی نیروها را موجب می شود و همه بدانیم که بیش از همیشه به وفاق و انسجام و جلب مشارکت مردم نیاز داریم. وی از برنامه ریزی برای برپایی نشست مشترکی با حضور طیف گسترده ای از فعالان سیاسی اصلاح طلب و حامیان دولت در استان خبر داد و آن را به منظور ایجاد انسجام و هم افزایی نیروهای توانمند و همفکر در راستای افزایش رضایتمندی مردم و حل مشکلات موجود برشمرد. وی هم چنین برنامه های خود برای پاسخگویی به مطالبات حامیان دولت در استان ازجمله در انتصابات و استفاده از نیروهای توانمند بومی را شامل اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت خواند و پیگیری مستمر خود در این زمینه را مورد تاکید قرار داد.
در این نشست، شماری از فعالان ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان به طرح دغدغه های خود پرداختند. اعلام آمادگی اصلاح طلبان و فعالان حامی دولت برای کمک به حل مشکلات توسعه ای استان، لزوم توجه به حفظ انسجام نیروهای هوادار دولت، شایسته سالاری در انتصابات و بهره گیری بیشتر از ظرفیت بانوان، جوانان و اقلیت های قومی و مذهبی، توجه به نظرات مشورتی فعالان ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی در استان و شهرستان ها، جایگزینی مدیران بازنشسته یا ناکارآمد با نیروهای توانمند همسو و معتقد به دولت تدبیر و امید از مهم ترین این نکات بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار