استاندار خراسان شمالی:
استاندار خراسان شمالی از فرمانداران شهرستان های مرزی استان خواست بین ۱۰ تا ۱۵ درصد اعتبارات خود را به توسعه خدمات و امکانات زیرساختی و بهبود معیشت در نقاط مرزی اختصاص دهند و گفت: این امر برای ماندگاری جمعیت مرزنشین و تامین امنیت پایدار در مرزهای کشور ضرورت دارد.
کد خبر: ۶۵۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 12 September 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی ، محمدرضا خباز در کارویژه مرز که سه شنبه برگزار شد، تصریح کرد: وجود 301 کیلومتر مرز امن در استان با جمهوری ترکمنستان از نعمت هایی است که باید قدردان آن باشیم و تلاش کنیم از این فرصت برای توسعه مناطق مرزی بهره مناسب گرفته شود.
وی پیگیری راه اندازی بازارچه مرزی از طرف ترکمنستانی، توسعه راه های مواصلاتی مرزی، تقویت پوشش آنتن دهی اپراتورهای تلفن همراه و تکمیل پوشش دیجیتال صداوسیما در روستاهای مرزی استان را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: تقویت تعاملات اقتصادی و مراودات مرزی جمهوری اسلامی ایران با 15 کشور همسایه در دستور کار جدی وزارتخانه های کشور و امور خارجه قرار داد.
پیگیری طرح هایی مثل طرح جامع گردشگری مرز، طرح ویژه اشتغال در نقاط مرزی، حمایت از تعاونی های مرزنشینان، توسعه راه ها و نوسازی واحدهای مسکونی در روستاهای مرزی ازجمله موارد مطرح در این نشست بود./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار