معاون عمرانی و امور برنامه ریزی فرماندار شیروان گفت: حقوق کارگران این شهرستان خراسان شمالی که بیشترین قشر حقوق بگیر را بخاطر وجود کارخانجات و واحدهای تولیدی دارد، کمتر از قانون کار است.
کد خبر: ۶۵۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲ 12 September 2018

صمد ایزانلو روز چهارشنبه در کمیسیون کارگری شیروان با موضوع بررسی مشکلات کارگران اظهار کرد: هم اکنون کارگران این شهرستان مظلوم واقع شده اند زیراکه هرگونه اعتراض آنان در خصوص پایین بودن حقوق با اخراج این قشر مواجه می شود.
وی با اشاره به ضعف قانون در حوزه حمایت و احقاق حقوق کارگران گفت: با توجه به اینکه این قشر فاقد بیمه بوده و حقوق بسیار کمی دریافت می کنند به ناچار به کار خود ادامه می دهند بدون اینکه صدای اعتراض آنان بلند شود.
ایرانلو بدون اشاره به حداقل دریافتی کارگران این شهرستان افزود: انتظار می رود نظارت بیشتری از سوی نهادهای متولی بر کارگاه ها، کارخانه ها و واحدهای تولیدی صورت گیرد تا در مورد احقاق و حمایت آنان تصمیمات مهم تری صورت گیرد.
معاون عمرانی و امور برنامه ریزی فرماندار شیروان با بیان اینکه کارگران و کارفرمایان نقش مولد را در اقتصاد جامعه دارند گفت: مسئولان باید به تولید داخلی توجه ویژه ای داشته باشند زیراکه حمایت از تولید داخلی یکی از ضرورت‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه کشور محسوب می‌شود که ماحصل آن استقلال اقتصادی خواهد بود که از این منظر، دارای اهمیت است.
رئیس شعبه تامین اجتماعی شیروان تعداد بیمه شدگان اصلی(بیمه شدگان اجباری) در شیروان را 22 هزار نفر از طریق اشتغال در کارگاه ها عنوان کرده و گفته است: همچنین 10 هزار نفر بیمه شده غیر اجباری به صورت خویش فرمایی شامل حرف و مشاغل آزاد، رانندگان، بافندگان قالی، گلیم، صنایع دستی، کارگران ساختمانی و بیمه شدگان توافقی هستند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار