شماری از اهالی روستای جمی شهرستان بجنورد روز شنبه با حضور در استانداری خراسان شمالی، با گلایه از بی آبی روستا، خواستار اقدام برای حل این مشکل شدند.
کد خبر: ۶۵۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ 15 September 2018

روستاییان که حدود 100 نفر بودند با حضور در استانداری، به بیان مشکلات خود از ناحیه بی آبی و آبرسانی تانکری پرداخته و خواهان چاره جویی برای رفع این وضعیت شدند.
جمی، روستایی محروم از توابع بخش مرکزی بجنورد است که با جمیتی افزون بر یکهزار و 700 نفر، در 20 کیلومتری جنوب شرق بجنورد واقع است.
یکی از زنان روستای جمی، انتقال روزانه یک تانکر آب به این روستا را ناکافی خواند و گفت: این وضعیت بهداشت اهالی را با مشکل مواجه کرده و بعضا موجب درگیری بین اهالی می شود.
وی بدون معرفی خود اظهار داشت: مردم جمی در این وضعیت، حتی برای تامین آب مورد نیاز بخش دام و کشاورزی خود نیز مشکل دارند.
یک عضو شورای اسلامی روستای جمی نیز گفت: مردم به علت نبود آب بعضا برای استحمام ناگزیرند به روستاهای مجاور بروند.
وی افزود: مردم این روستا به اجبار برای تامین آب مورد نیاز به دیگر روستاها مراجعه می کنند که گاه با مقاومت آنان رو به رو شده و این امر موجب اختلاف و تنش در منطقه شده است.
حضور اهالی روستای جمی در محل استانداری، پس از ساعتی و با وعده یکی از مسئولان استان مبنی بر بررسی و رسیدگی به مشکل آنان در نشست مسئولان ذیربط پایان یافت.
مدیر شرکت آب و فاضلاب بجنورد با تایید گفته های اهالی روستای جمی گفت: خشکسالی و کمبود آب تعداد زیادی از روستاهای این شهرستان را با مشکل کمبود آب درگیر کرده است.
اسماعیل پهلوانی افزود: علیرغم تنگناهای بودجه ای و امکاناتی، این شرکت در حد توان هیچ تعلل و کوتاهی در تامین آب این روستا نداشته است.
وی اظهار داشت: آب و فاضلاب روستایی تنها در قبال تامین آب آشامیدنی روستاییان مسئولیت دارد اما این روستا برای آب دام و کشاورزی نیز با کمبود آب مواجه است.
وی افزود: برای رفع مشکل کم آبی در سال 92 در محدوده روستای نوده چاه آبی به صورت مجتمع تعریف شده بود که حتی یک دستگاه پمپاژ نیز برای این منظور ساخته شد اما اهالی این روستا از انتقال آب به جمی ممانعت کردند.
پهلوانی با اشاره به لوله کشی تمامی خانه های روستای جمی، گفت: یک مخزن 500 مترمکعبی نیز در این روستا ساخته شده و هم اکنون در مرحله حفر یک حلقه چاه هستیم.
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی پیش تر گفته بود که ساکنان 83 روستای استان با تانکر و به صورت سیار آبرسانی می شوند.
رمضانعلی حسن زاده افزوده بود که حدود 49 هزار خانوار روستایی استان با 183 هزار و 876 نفر جمعیت، به صورت سیار آبرسانی می شوند.
وی افزود: برای آبرسانی سیار به روستاییان، 12 دستگاه تانکر به کار گرفته می شود که 6 دستگاه تانکر اجاره ای و 6 دستگاه در مالکیت این شرکت است.
بر اساس اعلام شرکت آبفار خراسان شمالی، با اقدامات انجام شده برای آبرسانی به روستاها، میزان بهره مندی ساکنان این مناطق از آب سالم به 77.18 درصد رسیده است.
شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی 117 هزار مشترک دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار