مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 13 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان برای کشت گیاهان دارویی به مردم واگذار شده است.
کد خبر: ۶۵۶۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 17 September 2018

حسن وحید روز دوشنبه در کارگاه رابطین آموزش ترویج و روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های خراسان شمالی در شیروان اظهار داشت: واگذاری این میزان عرصه طبیعی به مردم علاوه بر ایجاد اشتغال باعث حفاظت منابع طبیعی شده است.
وی با بیان اینکه خیلی از عرصه های منابع طبیعی و آب، خاک و کشاورزی را به علت دخالت بی جای انسان از دست داه ایم گفت: مردم باید در حفاظت از منابع طبیعی دخیل باشند.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: مهم ترین مشکل این استان بحث فقر مراتع است که هم اکنون در برخی از حوزه های استان 22 تن فرسایش خاک داریم.
وحید در ادامه با بیان اینکه گردش مالی شرکت های تعاونی ویژه عرصه های طبیعی و کشاورزی استان به 10 میلیارد ریال رسیده است افزود: در این راستا آموزش ها باید کاربردی باشد و منتهی به رفع مشکل شود.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان هم گفت: مقوله ترویج در سطح استان مغفول مانده است و کم تر توجه می شود و اعتبارات لازم در این خصوص اختصاص نیافته است.
هادی جواهری با بیان اینکه باید بتوانیم نقش و جایگاه منابع طبیعی را در جامعه تبیین و از آن دفاع کنیم اظهار داشت: همچنین باید سعی کرد در این حوزه مردم مشارکت بیشتری داشته باشند و دیدگاه مسئولان نسبت به منابع طبیعی روشن شود.
وی با اشاره به شرکت تعاونی فراگیر تخصصی منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: هم اکنون این شرکت 430 نفر عضو و 6 نفر پیمانکار دارد که امسال 2 طرح به اینشرکت واگذار شده است.
شهرستان شیروان 400 هزار هکتار مساحت دارد که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و 110 هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغی، جاده و محدوده روستاها و شهرها است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار