رییس اداره آب و فاضلاب روستایی شیروان گفت: هم اکنون 63 روستای این شهرستان در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه دچار تنش آبی است.
کد خبر: ۶۵۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲ 22 September 2018

حسین جوان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به گستره بخش مرکزی این شهرستان بیشترین تنش آبی در این بخش است و همچنان دهستان جیرستان در بخش سرحد هم با مشکل مواجه است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای مدیریت بحران و تنش آبی در این شهرستان گفت: استفاده از آبرسانی سیار، اجرای پروژه جدید، مبارزه با جمع آوری انشعابات غیرمجاز و پرمصرف،حفر و تجهیز چاه های جدید، لوله گذاری و اجاره و تجهیز چاه های کشاورزی برای تامین آب شرب انجام شده است.
جوان با بیان اینکه برای اقدامات مزبور 20 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است افزود: مدیریت مصرف فشار داخل شبکه کم شده که در برخی از روستاها آب به صورت جیره بندی است و باید فرهنگ مدیریت مصرف را مورد توجه اصلی قرار داد.
به گفته رییس اداره آب و فاضلاب روستایی شیروان هم اکنون هفت روستای این شهرستان خراسان شمالی در بخش مرکزی و سرحد با تانکر سیار آبرسانی می شود.
بیش از 120روستا در این شهرستان از نعمت آب شرب برخوردار شده اند که امسال 43 درصد اعتبارات شهرستان شیروان به حوزه آب اختصاص یافته است.
هم اکنون این شهرستان در وضعیت آب شرب و کشاورزی با مشکلات عدیده ای مواجه است که مصرف آب شرب در برخی روستاها از میانگین کشوری بالاتر است.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار