رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز،گفت: پختن نذری در کوچه،خیابان و در مجاورت جوی آب، با استاندارهای بهداشتی مطابقت ندارد و سلامت شهروندان را با خطر مواجه می کند.
کد خبر: ۶۵۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 22 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: قاسم مقیمی شنبه در حاشیه بازدید از هیات عزاداری شهدای آبادان در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم رعایت بهداشت و امنیت غذایی شهروندان در تهیه نذورات به ویژه در ماه های محرم و صفر افزود: آشپزی در سطح خیابان‌های شهر و در کنار جوی آب با حجم بالای عوامل بیماری‌زا خطرات بالقوه‌ای برای سلامت جسمی شهروندان به همراه دارد.
مقیمی اضافه کرد: وقت آن است که دستگاه های متولی مانند دانشگاه علوم‌ پزشکی، شهرداری، اوقاف و شورای هیات های مذهبی و سایر مسئولان مربوطه نسبت به تعیین تکلیف این موضوع اقدام کنند تا هم هیات های عزاداری بتوانند نذر خود را ادا و شهروندان نیز با خیال راحت از این نذورات استفاده کنند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز ادامه داد: تامین سلامت اجتماعی شهروندان از ماموریت‌های این کمیسیون در سال دوم فعالیت شورای پنجم است و اعضای کمیسیون مصمم هستند تا تفکر مردم محوری را در عمل اثبات کنند.
مقیمی اظهار داشت: هیات های عزاداری مردمی نقش بسزایی در تقویت تعاملات اجتماعی شهروندان ایفا می‌کنند و وظیفه متولیان شهری است که با حمایت و ساماندهی این گروه ها، این تعاملات را ترویج و تثبیت کنند.
وی با تاکید بر نقش برخی هیات های مذهبی در برپایی سوگواری‌های دهه اول محرم در شیراز افزود: هیات عزاداری شهدای آبادان قریب به 40 سال است که با حمایت مادی و معنوی خوزستانی‌های مقیم شیراز بویژه هموطنان آبادانی در جهت ادای دین به اباعبدالله الحسین (ع) انجام وظیفه می‌کند و اینک وظیفه ما مسئولان و مدیران شهری است که با ساماندهی و حمایت از این گروه مردمی قدمی کوچک در ترویج فرهنگ عاشورا برداریم.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز محدوده فعالیت این هیات در پیاده رو حدفاصل اختر معدل تا مشیرفاطمی را شایسته شان این هیات مذهبی ندانست و گفت: حال وقت آن رسیده که مدیران شهری شیراز مکانی مناسب در همان محدوده برای استقرار این هیات در نظر بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار