مدیرکل دبیرخانه مرکزی نهاد ریاست جمهوری از کسب رتبه ششم استان خراسان شمالی و رتبه هشتم استانداری در بیشترین درصد مکاتبات الکترونیکی در کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۶۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶ 29 September 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی ، حسین ملایجردی در شورای اداری خراسان شمالی با بیان این که استانداری این استان از وضعیت خوبی در حوزه مکاتبات اداری برخوردار است، اظهار داشت:خراسان شمالی 11درصد کل مکاتبات الکترونیک استان ها را به خود اختصاص داده و این در حالیست که یک سوم کاربران این استان دسترسی به چاپ دارند.
وی با بیان این که 1.4درصد چاپ مکاتبات استان ها را خراسان شمالی به خود اختصاص داده است، ادامه داد:خراسان شمالی در حوزه دسترسی کارکنان اداری به چاپ، رتبه 22 کشوری را دارد و 38 درصد کاربران به این امکان تجهیز هستند.
ملایجردی به وضعیت استانداری خراسان شمالی در 4سال اخیر در حوزه مکاتبات اداری اشاره کرد و افزود: سال 93 میزان این دسترسی 99درصد، سال 94، 89درصد، سال 95، 99درصد و سال گذشته 97درصد بوده است.
وی تصریح کرد:نبود زیرساخت شبکه و نبود نرم افزار و سخت افزارهای بین سامانه های متعدد به عنوان مهم ترین مشکل در حوزه مکاتبات اداری مطرح شده است.
ملایجردی ضمن آن که خواستار کاهش ده درصدی مکاتبات کاغذی تا پایان سال شد، ادامه داد: فرمانداری های شهرستان های فاروج، گرمه و بخشداری سرحد شیروان و دانشگاه علوم پزشکی استان، شرکت گاز و سازمان اقتصاد و دارایی استان دارای رتبه های برتر در پیشرفت الکترونیکی مکاتبات هستند.
وی با ابراز خرسندی از این خبر که 6دهیاری شهرستان فاروج متصل به شبکه دولت شده اند، خواستار اتصال تمام دهیاری های استان به شبکه دولت شد و افزود: این امر می تواند قدم بزرگی برای اخذ ارائه خدمت مردم از سوی دولت باشد.
ملایجردی راه اندازی سامانه رصد، سامانه اسناد دولت، دبیرخانه همراه و شورای راهبری مکاتبات را از اهم اقدامات و فعالیت های برجسته در راستای شفاف سازی فعالیت های دولت عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 121 میلیون مکاتبه در دستگاه های اجرایی کشور انجام شد که 70درصد آن به شکل الکترونیکی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار