حبیب یزدان پناه :
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های مختلف عشایر استان بر لزوم برنامه ریزی برای استفاده از این ظرفیت ها به منظور توسعه گردشگری تاکید کرد.
کد خبر: ۶۶۷۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 14 October 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه در نخستین جلسه کارگروه توسعه گردشگری و صنایع دستی عشایر استان گفت: گردشگری در جامعه عشایر به سبب وجود فعالیت ها و جاذبه های متنوع محیطی، چشم اندازهای زیبای جغرافیایی و صنایع دستی که آثار هنری بدیعی برای مردم دیگر مناطق محسوب می شود، جایگاه ویژه ای دارد.

یزدان پناه افزود: در صورت فراهم شدن زیرساختهای لازم با توجه به جذابیتهای زندگی عشایری میتوان این کانون را به عنوان یکی از قطبهای گردشگری استان برای توسعه صنعت گردشگری معرفی کرد.

وی با اشاره به استقبال بالای مردم از جشنواره های طبیعت خراسان شمالی و جشنواره توانمندی های عشایر طی سال های گذشته، عنوان کرد: امسال نیز برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم برای تهیه مستندی از زندگی و آداب و رسوم عشایر استان با مشارکت صدا و سیما صورت گرفته است.

یزدان پناه برگزاری جشنواره ها و استقرار سیاه چادرهای عشایر در مسیر جاده آسیایی از دشت تا فاروج را از جمله برنامه های انجام گرفته برشمرد و اظهار داشت: این اقدامات ضمن ایجاد فضایی پر نشاط و امید برای مردم، فرصتی برای معرفی توانمندی ها و پتانسیل های عشایر استان به عنوان یكی از ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری است.

رجب زاده، معاون امور عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست بر لزوم ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس در عشایر و کمک به توسعه زیر ساخت های آنان در جهت توسعه گردشگری تاکید کرد.

گفتنی است؛ نخستین جلسه کارگروه توسعه گردشگری و صنایع دستی عشایر استان به استناد مصوبه شورای عالی عشایر استان و به دستور استاندار محترم با حضور دستگاه های ذیر ربط از جمله امور عشایر، میراث فرهنگی، اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی، دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، آب و فاضلاب روستایی، صندوق بیمه روستایی و عشایری و اتحادیه تعاونی های عشایری در محل دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار