علی مستوفیان :
سرپرست معاونت میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: 20 اثر طبیعی استان با همکاری اداره کل محیط زیست استان شناسایی می شود و طی امسال و سال آینده در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت خواهد رسید.
کد خبر: ۶۶۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ 14 October 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی مستوفیان از تشکیل کارگروهی مشترک با اداره کل محیط زیست استان به منظور تسریع و تسهیل در حفاظت و نگهداری از آثار طبیعی استان خبر داد.

مستوفیان افزود: خراسان شمالی علاوه بر جاذبه های تاریخی از جاذبه های طبیعی بسیار زیبا و متنوع نیز برخوردار است که شناسایی و ثبت ملی و بین المللی آنها در کمک به رشد روز افزون گردشگری فواید زیادی دارد.

وی با اشاره به ویژگی های شاخص آثار طبیعی استان از جمله ذخیره گاه زیست کره کپه داغ و جنگل های هیرکانی عنوان کرد: پرونده های ثبتی برای 20 اثر از جمله قله کپه داغ، چشمه گاوگل، سرو طبری قره داغ و... تهیه می شود.

وی تصریح کرد: پرونده های ثبتی برای آثار پیشنهاد شده با هم اندیشی و بازدید میدانی مشترک اداره کل میراث فرهنگی و محیط زیست استان تهیه و بعد از تصویب استانی، در سازمان مرکزی میراث فرهنگی و با حضور کارشناسان ادارات متبوع دفاع می شوند.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی خراسان شمالی اظهار داشت: تا کنون 54 اثر طبیعی استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است که در تلاش برای افزایش تعداد این آثار هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار