همزمان با هفته قرآن و عترت؛
رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری ١٠ جشنواره فرهنگی و هنری همزمان با هفته قرآن وعترت در این استان خبرداد.
کد خبر: ۶۶۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴ 16 October 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی ؛ علی اصغر نودهی با اعلام این خبر افزود: مقدمات برگزاری هفته قرآن و عترت با پیگیری از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با تصویب شورای سیاستگذاری توسعه فعالیت های قرآنی استان با همکاری دستگاه های فرهنگی استان در قالب جشنواره های قرآن و عترت فراهم شده است.

وی اظهار داشت: جشنواره های قرآنی با موضوعات شعر و داستان کوتاه، قرآن در رسانه، هنرهای تجسمی، فیلم و فیلم نامه نویسی، پایان نامه و مقالات فرهنگی، تلاوت و حفظ قرآن، هنرهای نمایشی، آواها و نغمات، صنایع دستی (آثار چوبی) و یادواره شهدای قرآنی برای نخستین بار در استان برگزار می شود.

نودهی اظهار کرد: این جشنواره ها از هفته دوم آبان در شهرستان های استان آغاز و تا دی ماه سال جاری در خراسان شمالی ادامه خواهد داشت.

وی، همچنین از برگزاری برنامه های جنبی و کارگاه های علمی،هنری و قرآنی و دستاوردهای آثار برگزیدگان جشنواره قرآنی به همراه برنامه های قرآنی دستگاه های فرهنگی از یکم تا هفتم اسفند ماه خبرداد.

نودهی، هدف از برگزاری هفته قرآن و عترت را در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی ومعرفی دستاوردهای علوم قرآنی در ارتقاء سطح کیفی و کمی فعالیت های قرآنی و ایجاد ارتباط با سایر حوزه های استانی فعال با موضوع قرآن ذکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار