سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری:
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: زائران اربعین حسینی به قوانین کشور عراق احترام بگذارند و با اطلاع از این قوانین به این کشور همسایه سفر کنند.
کد خبر: ۶۶۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ 16 October 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود ثمینی در جمع خبرنگاران استان و در تشریح فعالیت های ستاد هماهنگی اربعین حسینی اظهار داشت: دریافت گذرنامه و روادید برای سفر به عراق به منظور شرکت در این سفر معنوی ضروری است،  و سفر به عراق بدون ویزا منجر به زندانی شدن زائر و تحمل سه سال حبس در آن کشور خواهد شد.
وی ادامه داد: پاسپورت هایی که شش ماه فرصت باطل شدن دارند، امکان اخذ ویزا برای آن ها وجود دارد.
ثمینی تصریح کرد:تاکنون 5هزار و 430 نفر در استان ثبت نام کرده اند که برای 2هزار و 273 نفر ویزا صادر شده که البته تا پنج روز قبل از برگزاری مراسم بزرگ اربعین امکان ثبت نام وجود دارد.
 وی با بیان این که صدور ویزای بقیه زائران نیز در حال انجام است، به همه زائران توصیه کرد برای حضور در این آیین حتما در سامانه سماح ثبت نام و ویزا دریافت کنند چراکه در مرز به هیچ وجه برای افراد ویزا صادر نمی شود.
جانشین رئیس ستاد اربعین خراسان شمالی هم چنین از فعالیت ۱۱ کمیته در ذیل ستاد خبر داد و با بیان این که مشکل خاصی در پشتیبانی از موکب ها و یا تامین امنیت زائران در مسیر زیارتی و یا در عراق وجود ندارد، بر وحدت و همدلی زائران و پرهیز از رفتارهای تفرقه انگیز تاکید کرد.
 ثمینی از فعالیت سه موکب خراسان شمالی در مسیر عبوری زائران اربعین خبر داد و گفت: موکب شهدای خراسان شمالی در مرز مهران به ظرفیت پنج هزار نفر تغذیه و اسکان زائران را بر عهده دارد.
جانشین رئیس ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان با بیان این که دو موکب هم در عراق استقرار دارد، گفت: موکب اصحاب خراسانی با ظرفیت سه هزارو ۵۰۰نفر و موکب قمر بنی هاشم با ظرفیت هزارو ۵۰۰ نفر و در مجموع ۴۵۰ خدمه در ارائه خدمات به زائران اربعین همکاری می کنند. وی خاطرنشان کرد: در این سه موکب 450 نفر به زائران خدمت ارائه خواهند داد.
ثمینی افزود: کارمندانی که تمایل به خدمت رسانی به زائران در این موکب ها را دارند، می توانند مرخصی بگیرند البته مشمول دریافت حق ماموریت نمی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار