مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان شمالی گفت: شکار پرندگان در این استان به منظور کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، ممنوع شد و این اداره کل هم پروانه ای برای شکار صادر نمی کند.
کد خبر: ۶۷۲۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ 24 October 2018

سیداصغر مطهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال بخش زیادی از اختیارات برای تصمیم گیری در زمینه صدور پروانه شکار به استان ها تفویض شده است و پروانه ها بر اساس شرایطی همچون زیستگاه ها و جمعیت وحوش مناطق مختلف صادر می شود.
وی افزود: عامل بیشتر بیماری ها در میان پرندگان، گونه های مهاجر هستند که در این استان فرود می آیند و برهه ای از زمستان را در آبگیرها و تالاب های این مناطق می گذرانند.
وی خاطرنشان کرد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشورهای حاشیه دریای خزر مشاهده شده است و برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، شکار پرندگان در این استان ممنوع است.
مطهری درباره صدور پروانه شکار برای چهار پایان اظهار داشت: هنوز فصل و موعد صدور پروانه شکار چهارپایان فرا نرسیده است و بر اساس نتایج سرشماری پاییزه در این باره تصمیم گیری خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تصمیم گیری برای صدور شکار چهارپایان بر اساس جمعیت گونه های مختلف و وضعیت زیستگاه ها انجام می شود.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان شمالی در باره صدور مجوز برای صید ماهی در سدهای استان گفت: این مجوزها بر اساس اعلام شرکت آب منطقه ای و شرایط سدها صادر می شود که اکنون صدور مجوز برای صید ماهی ها در سد گلیل شیروان میسر است.

* بازرسی از تالاب ها
معاون فنی و سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی هم در باره ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان گفت: خوشبختانه در این استان نگرانی و مشکلی وجود ندارد و واحدهای صنعتی مرغداری کنترل های لازم برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری انجام می دهند.
حمید رمضانی اظهار داشت: برای کنترل بیماری ها در طبیعت هم، بازرسی ها از تالاب ها و آبگیر ها با همکاری اداره کل محیط زیست استان انجام می شود.
خراسان شمالی واقع در شمال شرق کشور دارای جاذبه های طبیعی گردشگری بکر است.
در خراسان شمالی 65 گونه پستاندار از 197 گونه موجود در کشور زیست دارد و 141 گونه پرنده از 532 گونه موجود در کشور، 68 خزنده از 228 گونه موجود کشور ، چهار گونه خزنده دوزیست از 20 گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع 160 گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.
اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ ها می باشد، با گستره 194 هزار و 141 هکتار مدیریت می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار