مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد گفت: تمامی واحدهای مسکن مهر گلستان شهر از نظر وضعیت بنا و تاسیسات ناایمن هستند.
کد خبر: ۶۷۲۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 24 October 2018

مجید گریوانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این واحدها در مرحله ساخت، پروانه پایان کار خود را از آتش نشانی دریافت نکرده و مورد تایید نیستند.
وی اضافه کرد: متاسفانه برخی مراکز اداری و نیز مالکان مجتمع های مسکونی در گرفتن پایان کار، آتش نشانی را دور زده و ایمن سازی واحدهای خود را جدی نمی گیرند.
وی با اشاره به اقدام برخی دستگاهها برای گرفتن پایان کار از دیگر مراجع، افزود: به دلیل ورود اداره راه و شهرسازی به گلستان شهر و صدور پروانه پایان کار برای واحدهای مسکونی، شهرداری دخل و تصرفی در این خصوص نداشته و مباحث ایمنی اصلا در آن رعایت نشده است.
گریوانی اظهار داشت: واحدهای گلستان شهر از نظر بنا و تاسیسات زیربنایی مشکلات بسیار زیادی دارند که به هیچ وجه نمی توان برای آنها تاییدیه ایمنی صادر کرد و ما هیچ مسئولیتی در این رابطه نمی پذیریم.
وی گفت: شرکت های پیمانکار این شهرک باید برای ایمن سازی، مقاوم سازی و تاسیسات واحدهای آن هزینه کنند تا مشکلات موجود را به حداقل برسانند ولی این اراده در آنها دیده نمی شود.
وی افزود: عمده مجتمع های مسکونی و عمومی که قبل از سال 92 ساخته شده اند موارد ایمنی را رعایت نکرده اند و خلاء قانونی موجب شده ما نتوانیم آنها را ملزم به اجرای قانون کنیم.
مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد با اشاره به وقوع 904 مورد حادثه در این شهرستان در نمیه نخست امسال گفت: 511 مورد از این حوادث منجر به امدادرسانی شده که 393 مورد آن آتش سوزی بوده است.
گریوانی افزود: در این عملیات های امداد و نجات 424 نفر نجات یافته، 67 نفر مصدوم شده و 11 نفر نیز فوت کرده اند.
وی افزود: آتش نشانی بجنورد امسال در راستای ایمن سازی یکهزار و 215 خاموش کننده در مجتمع های مسکونی و 124 خاموش کننده در مجتمع های تجاری نصب کرده است.
گریوانی یادآور شد: در این مدت 224 مورد پایان کار ساختمانی نیز صادر شده است.
وی اظهار داشت: ماهانه 350 تماس با آتش نشانی بجنورد برقرار می شود که تنها 2 درصد آن واقعی و منجر به عملیات می شود و حدود 200 مورد نیز نامربوط با این حوزه است.
اکنون 87 آتش نشان در پنج ایستگاه عملیاتی در بجنورد آماده ارائه خدمات ایمنی به شهروندان هستند.
خراسان شمالی 22 نقطه شهری دارد و بجنورد، مرکز این استان 210 هزار نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار