معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال 11 هزار و 840 نفر در برنامه های مکمل سوادآموزی ثبت نام کردند که شرکت در کلاسهای رایانه از جمله این برنامه ها است.
کد خبر: ۶۷۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ 27 October 2018

مهدی مودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: پرسش مهر ریاست جمهوری، مسابقه انشا نویسی، آموزش رایانه، طرح ویژه بانوان و حلقه های کتابخوانی از جمله برنامه های مکمل سوادآموزی در استان است.
وی افزود: امسال 150 نفر از سوادآموزان استان آموزش رایانه فرا می گیرند.
وی تصریح کرد: پارسال 100 نفر از سوادآموزان در استان مهارت های آی.سی.دی. ال را آموزش دیدند که این رقم امسال به 150 نفر رسیده است.
مودی، طرح خواندن با خانواده را از دیگر طرح های مکمل سوادآموزی در این معاونت عنوان کرد و گفت: در اجرای این طرح، فراگیران با کمک خانواده، کتاب هایی که از این معاونت دریافت کرده اند، مطالعه می کنند.
وی گفت: هدف از این طرح، گسترش فرهنگ مطالعه است و امسال یکهزار و 121 فراگیر در آن شرکت می کنند.
وی با اشاره به اجرای طرح آموزش نماز گفت: این طرح با عنوان نماز، کلید بهشت اجرا می شود و امسال سه هزار و 580 نفر در چهار شهرستان اسفراین، بجنورد، شیروان و مانه و سملقان را پوشش می دهند.
مودی اظهار داشت: امسال 200 نفر از بانوان فراگیر در قالب طرح ویژه بانوان به تناسب علاقه، مهارت ها و آموزش های مختلف را فرا می گیرند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: تاکنون 180 نفر در این طرح جذب شده اند.
بر اساس نتایج سرشماری سال 95 در گروه سنی 49-10 سال، 508 هزار و 946 نفر از جمعیت این استان معادل 92.85 درصد باسواد هستند.
میزان باسوادی افراد گروه سنی بالاتر از 6 سال در این استان از میانگین کشوری 4.3 درصد عقب تر است.
خراسان شمالی در شاخص باسوادی افراد بالای 6 سال در جایگاه 24 ام در میان استان های کشور قرار دارد، با وجود اقدامات خوب و تلاش های زیادی که انجام شده، هنوز هم در این استان بیسواد وجود دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار