مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: 300 هزار نفر از شهروندان استان دارای دو یا سه دفترچه بیمه درمان هستند که هم اکنون 631 هزار نفر از جمعیت این دیار زیرپوشش بیمه سلامت هستند.
کد خبر: ۶۷۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ 28 October 2018

محسن رعنایی روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد اما هم اکنون یک میلیون و 200 هزار نفر در این استان بیمه هستند.
وی گفت: 500 هزار نفر از جمعیت استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی و 65 هزار نفر هم بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیروهای مسلح هستند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه افزون بر 60 درصد جمعیت استان از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند اظهار داشت: از مجموع بیمه شده های زیر پوشش بیمه سلامت 57 هزار و 90 نفر کارکنان دولت، 420 هزار و 70 نفر روستایی، یکهزار و 696 نفر ایرانیان، 20هزار و 768 نفر سایر اقشار و 131 هزار و 579 نفر بیمه همگانی هستند.
رعنایی بر رفع همپوشانی بیمه ای و حذف چند دفترچه ای نیز تاکید کرد و افزود: چند دفترچه ای بودن موجب افزایش هزینه ها و از جمله بروز تخلفات می شود.
وی اظهار داشت: این امر در بیماران خاص و افرادی که دارای بیماری های سخت علاج هستند بیشتر نمود پیدا می کند.
این مسئول خراسان شمالی افزود: همچنین بانک اطلاعاتی بیماران خاص استان را نیز همسان کردیم تا مقداری از همپوشانی ها کاهش یابد.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: به علت نبود ارتباط کامل سیستم های نرم افزاری سازمان های بیمه گر برخی از شهروندان چند دفترچه درمانی دارند که این دفترچه ها باید در فرایندی به یک دفترچه برای هر فرد کاهش یابد.
رعنایی با بیان اینکه هر بیمه شده باید تنها یک دفترچه بیمه درمان داشته باشد افزود: بعضا برخی از افراد از چند دفترچه بودن سوء استفاده می کنند.
وی از دستگاه ها، نهاد ها و ارگان های حمایتی خواست تا برای همپوشانی تلاش کنند و گفت: چند دفترچه ای بودن هزینه های زیادی برای دولت در بر دارد.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: این اداره کل سالانه 70 میلیارد ریال اعتبار برای درمان 463 بیمار خاص و برای 631 هزار بیمه شده این استان یکهزار و 760میلیارد ریال اعتبار برای هزینه های درمان پرداخت کرده است.
وی اظهار داشت: برخی از شهروندان بیمه تامین اجتماعی را دارند اما به علت اینکه برخی از بیمه ها به صورت رایگان ایجاد شد برخی از شهروندان از این بیمه نیز استفاده می کنند.
وی افزود: در بعضی از موارد از صدور دفترچه مضاعف برای خانواده هایی که همسران افراد شاغل هستند به صورت کاملا قانونی وجود دارد که در قوانین آتی این موارد برطرف می شود.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه طبق قانون یک فرد نمی توند همزمان از دو یا چند دفترچه بیمه استفاده کند اظهار داشت: در کشور، برنامه ریزی هایی برای ایجاد زیرساخت ها برای حذف بیمه های همپوشان در حال انجام است و در استان نیز پیگیری هایی انجام می شود و در این زمینه اولویت نگاه داشت دفترچه بیمه خدمات درمانی، با دفترچه ای است که دارای بیمه اجباری است.
رعنایی گفت: یک از برنامه‌های در دست اقدام شفاف‌سازی حوزه سازمان‌های بیمه‌گر پایه در این رابطه برای کاهش هزینه‌ها و فشارهای مالی این بخش است.
610 موسسه، 12بیمارستان، هشت شبکه بهداشت و درمان، 364 موسسه مستقل و 226 موسسه وابسته با بیمه سلامت این استان قرار داد دارند.
همچنین در 32 دفتر پیشخوان تمامی خدمات به بیمه شده های این استان ارائه می شود.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار