با حضور ثریا صدقی؛
کارگاه داستان‌نویسی ویژه نوجوانان با تدریس ثریا صدقی در محل کتابخانه عمومی شهید مطهری جاجرم برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 28 October 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی این اداره ، یاسرمرگن، مسئول کتابخانه شهید مطهری جاجرم از برگزاری کارگاه نویسندگی ویژه اعضای نوجوان کتابخانه با حضور ثریا صدقی، شاعر و نویسنده خراسانی خبرداد.

مرگن گفت: نوجوانان در این کارگاه با مهارت‌های نوشتن آشنا شدند و نوشتن را به عنوان یک فن تجربه کردند و اعتماد به نفس خود را در این زمینه بالا بردند.

وی افزود: ثریا صدقی در این کارگاه مهارت‌های نوشتن را به نوجوانان آموزش داد و گفت: در نظام آموزش و پرورش ما از این مهارت غفلت شده و کمتر دیده شده است. صدقی معتقد است: بسیاری از بچه‌ها می‌توانند به خوبی صحبت کنند اما نمی‌توانند از قدرت نوشتن بهره بگیرند. بر همین اساس در این کارگاه بیشتر گروه سنی نوجوان مورد هدف قراردارد
مسئول کتابخانه شهید مطهری جاجرم بیان‌کرد: صدقی در این کارگاه به مقدمات لازمی که برای نویسندگی ضرورت دارد اشاره کرد و ابتدایی ترین این مقدمات را مطالعه ادبیات داستانی دانست. در ادامه انواع ادبیات داستانی مورد بررسی قرار گرفته و به سوالات شرکت کنندگان در این کارگاه پاسخ داده شد.

گفتنی است؛ ثریا صدقی، متولد 1333، دارای مدرک کارشناسی ارشد تاریخ حدود 110 تا 120 داستان نوشته است که از میان آثار وی ، داستان گل های این باغ در رابطه با امام رضا و شهدا در مجموعه آستان قدس، داستان تا حوض آبی در ویژه نامه خراسان، کتاب هم نمک که مجموعه ده داستان است با همکاری فرهنگ سرای مصلا نژاد و حوزه هنری مشهد به چاپ رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار