معاون امور عمرانی استاندار:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گفت: دفتر امور شهری باید بزرگترین حامی شهرداری ها و شوراها باشد.
کد خبر: ۶۷۳۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴ 28 October 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی ، رضا رجب زاده در این مراسم اظهار داشت: نظارت و راهبری شهرداری ها و شوراها از وظایف مهم دفتر امور شهری است و تاکید دارم با توجه به وضعیت درآمدی موجود باید شهرداری ها در راستای ایجاد درآمدهای پایدار گام بردارند.
رجب زاده در ادامه به بیان توقعات خود از مدیریت جدید دفتر امور شهری استانداری پرداخت و افزود: بازنگری در طرح های جامع و تفصیلی شهرها اولین و مهم ترین مطالبه بنده است، چرا که بسیاری از این طرح ها پاسخگوی نیازهای روز جامعه نیست و در برخی موارد نگاه کارشناسی شهرداران در طرح ها دیده نشده است.
وی تصریح کرد: گستره فعالیت شهرداری ها بسیار متنوع است، بنابراین شهرداران باید برنامه زمان بندی معینی برای بازدید و نظارت میدانی از حوزه کاری داشته باشند.
رجب زاده ادامه داد: بحث آموزش شوراها و شهرداری ها با هدف اطلاع بیشتر از وظایف قانونی خود نیز از دیگر موارد مهم است که باید در دستور کار دفتر امور شهری استانداری باشد و عدول از تکلیف قانونی در گام نخست شهرداران و شوراها و در ادامه مردم را با مشکل روبرو می کند بنابراین بر انجام فعالیت ها در چارچوب قوانین و مقررات تاکید دارم.
وی تاکید کرد: شهرداران می توانند نظرات پیشنهادی خود را برای اصلاح قانون برای ما ارسال کنند تا از مرکز پیگیر موضوعات باشیم و بار دیگر بر ارتباط بیشتر بین شهرداری ها و شوراها با دفتر امور شهری و شوراهای استانداری به عنوان بزرگترین حامی آنان تاکید دارم.
وی اذعان داشت: امروز با توجه به افزایش حجم زباله ها، مدیریت پسماند از مهم ترین درخواست های مردمی است که دفتر امور شهری باید در قبال اجرای طرح جامع مدیریت پسماند استان اهتمام لازم را داشته باشد و راهکار اجرایی ارائه دهد.
رجب زاده افزود: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز باید در دستور کار باشد که حل تمامی این مشکلات مستلزم برقراری ارتباط و تعامل بیشتر بین شهرداری ها و شوراها با امور شهری است تا با احصای مشکلات درخواست های استان به طور واحد در مرکز پیگیری شود.
وی گفت: شهرداری ها باید از ظرفیت سازمان همیاری شهرداری های استان بهره مندی حداکثری داشته باشند تا با تقویت این سازمان مباحث توسعه شهری بیشتر از گذشته رقم بخورد.
رجب زاده بار دیگر یادآور شد: قانون ابزاری برای حمایت از انجام فعالیت های اجرایی است و ما تلاش داریم با تاکید بر اجرای قانون میزان آسیب پذیری شهرداری ها و شوراها را به حداقل برسانیم.
بر اساس این گزارش در این مراسم از زحمات علی اصغر شاکری مطلق قدردانی و حمید عرب به عنوان مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری منصوب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار