حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری :
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: قریب به ۱۵ موکب در خراسان شمالی آماده پذیرایی و اسکان کاروان‌های پیاده امام رضا (ع) هستند.
کد خبر: ۶۷۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹ 31 October 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی ،حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری گفت: در شب اربعین حسینی در بقاع متبرکه سطح استان و به‌صورت ویژه در امام‌زاده‌های شاخص، برنامه‌هایی شامل سخنرانی و عزاداری با حضور مداحان برجسته استان برگزار شد و ضمن این‌که در قالب ادامه طرح بصیرت عاشورایی اطعام شب و روز اربعین را خواهیم داشت.
در ۳۰ بقعه متبرکه استان مراسم شب اربعین حسینی برگزار شد
وی بابیان اینکه تعداد ۳۰ بقعه متبرکه در شب اربعین برنامه برگزار کردند، افزود: در ۱۰ بقعه متبرکه از این تعداد اطعام نیز خواهیم داشت و برنامه محوری به‌صورت ویژه در امام‌زاده سید عباس بن موسی بن جعفر بجنورد برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در توضیح برنامه‌های روز اربعین بیان کرد: در روز اربعین امام حسین (ع) یکی از برنامه‌ها برگزاری مراسم سخنرانی و قرائت زیارت اربعین امام حسین (ع) است که به‌صورت شاخص در حرم امام‌زاده سید عباس بن موسی بن جعفر بجنورد برگزار خواهد شد.
صفری با اشاره به کاروان‌های پیاده که راهی مشهد الرضا می‌شوند، تصریح کرد: کاروان‌های پیاده امام رضا (ع) شهرستان بجنورد یک روز به اربعین به سمت مشهد مقدس حرکت می‌کنند و در مسیر اسکان و پذیرایی کاروان‌های پیاده را خواهیم داشت که در بجنورد در محل بقعه متبرکه امام‌زاده سید عباس بجنورد (ع) نیز اسکان داریم..
وی ادامه داد: در امام‌زاده اسماعیل بابا امان پذیرایی بین‌راهی داریم که با همکاری دستگاه‌ها اعم از هلال‌احمر و شهرداری و خود امام‌زاده اسماعیل بابا امان اجرایی می‌شود و همچنین در دوراهی امام‌زاده حمزه رضا شیروان، مسجد رضاآباد قربیل قبل از شیروان، در ورودی شهرستان فاروج مجتمع رفاهی آل یاسین و خروجی استان در دوراهی جعفرآباد اسکان و پذیرایی خواهیم داشت.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تعداد موکب‌های سطح استان که به کاروان‌های پیاده امام رضا (ع) خدمات‌رسانی می‌کنند را قریب به ۱۵ موکب عنوان کرد.
صفری همچنین گفت: تعداد پیاده‌های استان که امسال راهی مشهد الرضا می‌شوند پیش‌بینی می‌شوند قریب به ۱۷ هزار نفر باشند که سال گذشته این تعداد حدود ۱۵ هزار نفر بود.
ویژه‌برنامه "لبیک یا رسول‌الله " هم‌زمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) در خراسان شمالی
وی با اشاره به ۵ شب دهه آخر ماه صفر اظهار کرد: در ۵ شب آخر ماه صفر و به مناسبت شهادت امام رضا، امام حسن مجتبی و رحلت پیامبر در امام زادگان شاخص استان برنامه داریم که ویژه‌برنامه ما لبیک یا رسول‌الله است و در روز رحلت پیامبر اکرم برگزار خواهد شد و همچنین در روز شهادت امام رضا (ع) نیز مراسم عزاداری و صلوات خاصه امام رضا و زیارت امام رضا را در امام زادگان سطح استان خواهیم داشت.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همچنین سخنران ویژه این ۵ شب را حجت‌الاسلام قدرتی از اساتید برجسته قم عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار