علی مستوفیان :
سرپرست معاونت میراث فرهنگی خراسان شمالی از ایجاد موزه تاریخ شهر بجنورد خبر داد و گفت: طرح احداث این موزه در محل ساختمان قدیمی شهرداری بجنورد پیگیری می شود.
کد خبر: ۶۷۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵ 31 October 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی مستوفیان اظهار کرد: با مذاکراتی که با شهرداری بجنورد انجام شده است، در صورت توافق قطعی، مکان ساختمان قدیمی این شهرداری که قدمتی حدود 100 ساله دارد به موزه تبدیل می شود.

وی با اشاره به نقش حیاتی موزه ها در جوامع بشری عنوان کرد: موزه ها از معدود مراکز حافظ یادگاران نسل گذشته و در حقیقت فرزندان هنر و تاریخ هستند چرا که اسناد معتبری از هنر، فرهنگ و تاریخ را ارایه می دهند.

وی تصریح کرد: در موزه تاریخ شهر بجنورد نیز قصد داریم به منظور آشنایی شهروندان و نیز جذابیت هایی که برای گردشگران دارد، اسناد و تصاویر قدیمی از شهر بجنورد را جمع آوری و در معرض نمایش قرار دهیم.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی خراسان شمالی با بیان اینکه این موزه بیانگر و نمودار فرهنگ و تاریخ شهر بجنورد خواهد بود، گفت: جمع آوری، محافظت و به نمایش گذاشتن این اسناد در موزه به جذب گردشگر کمک و نیز اطلاعات بازدیدکنندگان از تاریخ شهر را افزایش می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار